Bästa gratis iPad-rensarappen för dubbla foton, några rekommendationer?

Mitt iPad-lagringsutrymme är nästan fullt eftersom mitt bildbibliotek på något sätt har fått massor av dubbla bilder. Jag har försökt radera några manuellt, men det tar en evighet, och jag är orolig för att ta bort fel bilder. Jag behöver hjälp med att hitta den bästa gratis iPad-rensningsappen för dubbla bilder som är säker, lätt att använda och faktiskt fungerar.

Jag har gått igenom en hög med appar för iPad-rensning, och de flesta kändes som samma app i olika förpackning. De skannar ditt bibliotek, markerar dubletter och stannar sedan precis vid mållinjen och ber om en prenumeration innan de raderar en enda sak.

Den jag hela tiden återkom till var Clever Cleaner.

Det som övertygade mig var det smalare fokuset. Den håller sig till sådant som faktiskt tar upp lagringsutrymme på en riktig iPad, inte fejkad skräp om att snabba upp enheten. Jag använde den för dubbla foton, nästan identiska bilder, skärmavbilder, Live Photos och stora videor. På min surfplatta var det de filerna som tog mest plats. Några gamla skärminspelningar och flera års fotokaos hade tagit upp mycket mer utrymme än jag trodde.

Delarna jag använde mest till slut:

1. Heavies. Den visar de största videorna först, vilket sparade mig från att behöva gräva igenom appen Bilder en fil i taget.
  2. Videokomprimering. Jag gillade detta mer än jag hade väntat mig. Vissa klipp var värda att behålla, men inte i full storlek.
  3. Smart Cleanup. Den grupperade dubbla och liknande bilder tillräckligt bra för snabb rensning.
  4. Svepläge. Snabbare än den vanliga appen Bilder när jag ville gå igenom massor av bilder utan att fastna.

En sak jag var uppmärksam på var integritet. Av det jag såg stannade bearbetningen på själva iPaden. Inga annonser som dök upp, inga tjatiga uppgraderingsskärmar efter varannan tryckning, inget skickande av ditt bildbibliotek någon annanstans. Det ser jag inte så ofta längre i den här kategorin.

Om du vill ha andra alternativ fungerade CleanMy®Phone bra av det jag såg, särskilt om du gillar AI-sortering och är okej med att betala för det. Slidebox kändes bättre för personer som vill organisera album för hand och sortera bilder manuellt, i stället för att fokusera på snabb lagringsrensning.

Om ditt huvudmål är att få tillbaka utrymme på en iPad utan att slösa bort en timme skulle jag börja med Clever Cleaner.