Jag har en skadad videofil från en senaste resa, och jag är förtvivlad eftersom den innehåller dyrbara minnen. Jag har försökt spela den på olika mediespelare, men inget fungerar. Kan någon rekommendera den bästa mjukvaran för videoreparation för att fixa detta? Tiden är avgörande. Tack så mycket.
Hej, beklagar att höra om den korrumperade videon. Det är verkligen trist. Här är grejen: Jag har varit i dina skor tidigare med värdefullt innehåll som gått förlorat. Efter att ha testat en massa olika program hittade jag en pärla. Kolla in detta reparationsverktyg för video. Det är enkelt att använda och fungerade utmärkt för min röriga footage.
Annars, här är en snabb lista över några andra att utforska:
- Stellar Reparation för Video: Ganska solid, stöder flera format.
- Wondershare Reparation: Användarvänlig och snabb.
- Remo Reparation: Bra för både MOV- och MP4-filer.
- VLC Mediaspelare: Japp, den kan faktiskt reparera lätt korrumperade filer.
Dessa verktyg har sina fördelar, men om jag var tvungen att välja ett, skulle jag gå med videoreparationsverktyget jag länkade ovan. Provade det, testade det, och fick tillbaka mina minnen. Lycka till!
Om du vill bevara dessa dyrbara minnen har @espritlibre redan täckt några solida rekommendationer, men jag kommer att lägga till en annan vinkel i mixen. Några verktyg som de nämnde är ganska bra, men jag har haft blandade resultat med vissa av dem. Låt mig lägga till några fler förslag.
Först och främst kan du prova Digital Video Repair. Det är ett gratis verktyg, vilket alltid är ett plus, och det fungerar på AVI-, MOV- och MP4-filer. Det är inte lika avancerat som några av de betalda alternativen men kan vara en livräddare för grundläggande reparationer.
Sedan finns DivFix++, specifikt för AVI-filer. Detta är mer nischat men otroligt effektivt för dess avsedda format. Det är enkelt, men inte lika användarvänligt som vissa andra.
Om du letar efter något lite mer tekniskt, försök använda FFmpeg. Det är baserat på kommandorad, så lite mer komplext, men otroligt kraftfullt för videobehandling. Om din video inte är bortom räddning kan FFmpeg göra underverk.
För Mac-användare skulle jag också rekommendera Video Repair Tool av Grau GmbH. Det är lite dyrt men fungerar fantastiskt på både MOV- och MP4-filer.
Slutligen, ibland är det värt att kolla community-tips eller andra mindre kända verktyg. Här är en omfattande lista över videoreparationsverktyg på Reddit som kan erbjuda några dolda pärlor.
Kom ihåg att alla verktyg inte kommer att fungera likadant på varje fil, så det kan ta lite försök och misstag. Ibland kan flera verktyg behövas för olika skeden av reparationen. Lycka till med reparationen!