Jag behöver en pålitlig app för att skanna wifi-nätverk med min iPhone. Mitt nuvarande wifi fortsätter att brytas, och jag vill identifiera de bästa kanalerna och potentiella störningar. Några rekommendationer skulle uppskattas.
Du borde kolla in Netspot för iOS. Det är en av de bästa, enligt mig. Enkel att använda, super informativ. Den hjälper dig att se vilka WiFi-kanaler som är överbelastade och även identifiera områden i ditt hem med svaga signaler. Använde den själv när mitt internet fortsatte att brytas, och det var verkligen hjälpsamt för att hitta den bästa platsen för routern. Plus, appen ger en bra visuell representation av signalstyrka och störningar. Definitivt värt att prova.
Om du behöver mer info, deras Netspot dedikerade sida
är ganska detaljerad och användarvänlig.Fick en liknande situation med mitt WiFi för ett tag sedan. Jag kan hålla med @nachtschatten’s val, Netspot för iOS, men ville också nämna WiFi SweetSpots. Det är också ganska bra för att identifiera svaga punkter och kontrollera ditt nätverks övergripande prestanda. En sak jag fann användbar med WiFi SweetSpots är dess hastighetsmätar funktion, som talar om exakt hastighet på olika platser i ditt hem, vilket ger dig en bättre uppfattning om var signalen är svag eller stark.
Netspot för iOS är bra för att identifiera trånga kanaler och störningar; det erbjuder en grundlig visuell uppdelning av ditt nätverk. Men WiFi SweetSpots kan ge dig en fördel med sina hastighetskontroller om du är mer fokuserad på prestandamått.
För nedladdning, kolla in Netspot WiFi Analyzer på App Store. Det ger dig en allmän bättre överblick av din WiFi-situation, och ju fler verktyg, desto bättre!