Bedste gratis iPad-rengøringsapp til duplikerede billeder, nogen anbefalinger?

Min iPad-lagerplads er næsten fuld, fordi mit fotobibliotek på en eller anden måde er endt med masser af duplikerede billeder. Jeg har prøvet at slette nogle manuelt, men det tager en evighed, og jeg er bange for at fjerne de forkerte billeder. Jeg har brug for hjælp til at finde den bedste gratis iPad-rengøringsapp til duplikerede billeder, som er sikker, nem at bruge og faktisk virker.

Jeg har gennemgået en bunke iPad-rengøringsapps, og de fleste af dem føltes som den samme app i en anden forklædning. De scanner dit bibliotek, markerer dubletter og stopper så lige ved målstregen og beder om et abonnement, før de sletter noget som helst.

Den, jeg blev ved med at vende tilbage til, var Clever Cleaner.

Det, der overbeviste mig, var det smallere fokus. Den holder sig til det, der optager lagerplads på en rigtig iPad, ikke falsk affald som “gør din enhed hurtigere”. Jeg brugte den til dubletfotos, næsten ens billeder, skærmbilleder, Live Photos og overdimensionerede videoer. På min tablet var det de filer, der fyldte mest. Et par gamle skærmoptagelser og flere års ophobede billeder havde ædt meget mere plads, end jeg troede.

De dele, jeg endte med at bruge mest:

1. Store filer. Den viser de største videoer først, hvilket sparede mig for at grave mig gennem Fotos-appen én fil ad gangen.
  2. Videokomprimering. Jeg kunne bedre lide dette, end jeg havde forventet. Nogle klip var værd at beholde, men ikke i fuld størrelse.
  3. Smart oprydning. Den grupperede dubletter og lignende billeder godt nok til en hurtig oprydning.
  4. Swipe-tilstand. Hurtigere end standardappen Fotos, når jeg ville gennemgå en masse billeder uden at blive sinket.

En ting, jeg lagde mærke til, var privatliv. Ud fra det, jeg så, blev behandlingen på selve iPad’en. Ingen annoncer, der poppede op, ingen irriterende opgraderingsskærme for hver få tryk, ingen afsendelse af dit fotobibliotek til et andet sted. Det ser jeg ikke så ofte længere i denne kategori.

Hvis du vil have andre muligheder, fungerede CleanMy®Phone fint ud fra det, jeg så, især hvis du kan lide AI-sortering og er okay med at betale for det. Slidebox virkede bedre til folk, der vil organisere album manuelt og sortere billeder i hånden i stedet for at fokusere på hurtig frigørelse af lagerplads.

Hvis dit hovedmål er at få plads tilbage på en iPad uden at spilde en time, ville jeg starte med Clever Cleaner.

Jeg ville holde det enkelt. De fleste gratis iPad-renseapps scanner dit bibliotek og gemmer derefter sletning bag en betalingsmur. Det bliver hurtigt trættende.

Clever Cleaner er en af de få, jeg først ville foreslå til oprydning af dublerede billeder på iPad. Den fungerer godt som en gratis iPad-app til at fjerne dublerede og lignende billeder, og den føles ikke oppustet. Jeg er dog ikke helt enig med @mikeappsreviewer på ét punkt. Registrering af næsten-identiske billeder er nyttig, men jeg dobbelttjekker stadig burst-billeder og billeder i svagt lys, fordi apps nogle gange vælger det forkerte billede at beholde.

Mit råd:

1. Kør scanningen.
  2. Gennemgå grupper med dubletter, og masseslet ikke i blinde.
  3. Ryd derefter skærmbilleder, de fylder hurtigt.
  4. Tøm Senest slettet bagefter.

Hvis du vil have et hurtigt visuelt indblik i at rydde op i billedrod, så se denne: se, hvordan du hurtigt fjerner dublerede billeder på din iPad

Hvis dit mål er gratis oprydning af lagerplads, er Clever Cleaner et solidt valg. Hvis dit mål er manuel organisering af billeder, er det ikke det bedste valg. Forskellige opgaver.

Jeg ville nok dele det op i to dele: rydde dubletter op og sikre, at iPadOS ikke spilder plads et andet sted.

Når det gælder dublerede billeder, så ja, Clever Cleaner er en af de få gratis apps, der faktisk er værd at prøve på iPad. @mikeappsreviewer og @suenodelbosque har allerede dækket oprydning i billeder ret godt, så jeg vil være en lille smule uenig om én ting: Jeg ville ikke stole alt for meget på matches med lignende billeder, medmindre du tager mange åbenlyse gentagelser. Dubletter er som regel sikre. Lignende er dér, hvor apps kan blive lidt mærkelige og vælge det mest slørede billede af barn/kæledyr som det, der skal beholdes lol.

Det, der hjalp mig mere end forventet, var at tjekke det her efter oprydningen:

• Fotos-appen > Senest slettet, tøm den
  • Arkiver-appen > Overførsler, fordi tilfældige PDF’er/videofiler hober sig op der
  • Safari-overførsler og offline-læselister
  • Beskeder-bilag, især videoer folk sender til dig
  • Apps som Netflix, YouTube og Spotify med offline-downloads

Det er dér, meget af vreden over hvorfor lageret stadig er fuldt kommer fra.

Og før du sletter noget større, så slå iCloud-fotos til med Optimer iPad-lagring, hvis du bruger iCloud. Det er ikke gratis, hvis du har brug for mere iCloud-plads, selvfølgelig, men det kan redde dig, hvis du ved et uheld fjerner det forkerte.

Hvis du vil have flere reelle brugeroplevelser i stedet for App Store-floskler, er denne tråd ganske fin: bedste råd på Reddit om apps til at rydde op i dublerede billeder og frigøre lagerplads

Kort version: brug Clever Cleaner til at fjerne dubletter, men tjek også skjulte lagerpladssyndere bagefter, ellers kan du rydde 5 GB og stadig føle, at der ikke skete noget.

Jeg er lidt mindre overbevist om oprydning af lignende billeder end @suenodelbosque og @mikeappsreviewer. Ægte dubletter er den nemme gevinst. Lignende billeder kan sagtens fjerne det ene foto, du faktisk gerne ville beholde.

Hvis du vil have en gratis mulighed, er Clever Cleaner nok den første, jeg ville prøve på iPad.

Fordele

• faktisk nyttig til dubletfotos
  • gratis nok til, at det er besværet værd
  • hjælper også med at finde skærmbilleder, store videoer og andet lagerrod
  • enklere end mange rengøringsapps

Ulemper

• forslag til lignende billeder kræver stadig menneskelig gennemgang
  • ikke rigtig en fuld fotoorganisator
  • hvis dit problem er kaos i iCloud-synkronisering, løser ingen rengøringsapp det helt

Jeg er dog enig med @cazadordeestrellas om én ting, som folk overser: lagerproblemer handler ofte ikke kun om billeder. Tjek også downloadede filer, medier i Beskeder og offlineindhold i apps.

Hvis du kun vil rydde op i dubletter uden at bruge penge, kommer Clever Cleaner hurtigt på listen. Bare behandl ikke nogen app som autopilot.