Jeg har brug for en pålidelig app til at scanne WiFi-netværk med min iPhone. Mit nuværende WiFi bliver ved med at falde ud, og jeg vil gerne identificere de bedste kanaler og potentiel interferens. Alle anbefalinger ville blive værdsat.
Du bør tjekke Netspot for iOS. Det er en af de bedste, efter min mening. Nem at bruge, super informativ. Det hjælper dig med at se, hvilke WiFi-kanaler der er overfyldte og endda identificere områder i dit hjem med svage signaler. Brugte det selv, da min internetforbindelse blev ved med at falde ud, og det var virkelig nyttigt til at finde det bedste sted til routeren. Plus, appen giver en god visuel repræsentation af signalstyrke og interferens. Bestemt værd at prøve.
Hvis du har brug for mere info, deres Netspot dedikerede side
er ret detaljeret og brugervenlig.Havde en lignende situation med mit WiFi for lidt tid siden. Jeg vil anbefale @nachtschatten’s valg, Netspot til iOS, men ville også nævne WiFi SweetSpots. Det er også ret smart til at identificere svage punkter og tjekke din netværks samlede ydeevne. En ting jeg fandt nyttig ved WiFi SweetSpots er dens hastighedsmålingsfunktion, som fortæller dig den præcise hastighed på forskellige steder i dit hjem, hvilket giver dig en bedre idé om, hvor signalet er svagt eller stærkt.
Netspot til iOS er solid til at identificere overfyldte kanaler og interferens; det tilbyder en grundig visuel opdeling af dit netværk. Imidlertid kan WiFi SweetSpots give dig en fordel med sine hastighedstjek, hvis du er mere fokuseret på ydeevnemålinger.
For download, tjek Netspot WiFi Analyzer på App Store. Det giver dig et bedre overblik over din WiFi-situation, og hey, jo flere værktøjer, jo bedre!