Beste Wifi Scanner App voor iPhone?

Ik heb een betrouwbare app nodig om WiFi-netwerken te scannen met mijn iPhone. Mijn huidige Wifi valt steeds weg, en ik wil de beste kanalen en mogelijke storingen identificeren. Aanbevelingen zijn welkom.

Je moet Netspot voor iOS eens bekijken. Het is een van de beste, naar mijn mening. Eenvoudig te gebruiken, super informatief. Het helpt je te zien welke WiFi-kanalen druk bezet zijn en zelfs gebieden in je huis te identificeren met zwakke signalen. Zelf gebruikt toen mijn internet steeds uitviel, en het was echt nuttig om de beste plek voor de router te vinden. Bovendien geeft de app een goed visueel beeld van signaalsterkte en interferentie. Zeker het proberen waard.

Als je meer info nodig hebt, hun Netspot toegewijde pagina

is vrij gedetailleerd en gebruiksvriendelijk.

Had een soortgelijke situatie met mijn WiFi een tijdje geleden. Ik zou @nachtschatten’s keuze, Netspot voor iOS, aanbevelen, maar wilde ook WiFi SweetSpots noemen. Het is ook behoorlijk handig voor het identificeren van zwakke plekken en het bekijken van de algehele prestaties van je netwerk. Een ding dat ik nuttig vond bij WiFi SweetSpots is de snelheidsmeetfunctie, die je de exacte snelheid op verschillende locaties in je huis vertelt, wat je een beter idee geeft van waar het signaal zwak of sterk is.

Netspot voor iOS is solide voor het lokaliseren van drukke kanalen en interferentie; het biedt een grondige visuele analyse van je netwerk. WiFi SweetSpots kan je echter een voorsprong geven met zijn snelheidstests als je meer gefocust bent op prestatiestatistieken.

Voor downloaden, bekijk Netspot WiFi Analyzer op App Store. Het geeft je een algeheel beter overzicht van je WiFi-situatie, en hey, hoe meer tools, hoe beter!