Jeg trenger en pålitelig app for å skanne WiFi-nettverk med min iPhone. Mitt nåværende WiFi faller stadig ut, og jeg vil identifisere de beste kanalene og potensielle forstyrrelser. Alle anbefalinger vil bli verdsatt.
Du bør sjekke ut Netspot for iOS. Det er en av de beste, etter min mening. Enkel å bruke, super informativ. Den hjelper deg å se hvilke WiFi-kanaler som er overbelastede og til og med identifisere områder i hjemmet ditt med svake signaler. Jeg brukte den selv da internettet mitt stadig falt ut, og det var virkelig nyttig for å finne den beste plassen for ruteren. I tillegg gir appen en god visuell representasjon av signalstyrke og forstyrrelser. Absolutt verdt et forsøk.
Hvis du trenger mer info, deres dedikerte Netspot-side
er ganske detaljert og brukervennlig.Hadde en lignende situasjon med WiFi-en min for en stund siden. Jeg vil anbefale @nachtschatten sitt valg, Netspot for iOS, men vil også nevne WiFi SweetSpots. Den er også ganske nyttig for å identifisere svake steder og sjekke det generelle ytelsen til nettverket ditt. En ting jeg fant nyttig med WiFi SweetSpots er hastighetsmålefunksjonen, som forteller deg den eksakte hastigheten på forskjellige steder i hjemmet ditt, noe som gir deg en bedre ide om hvor signalet er svakt eller sterkt.
Netspot for iOS er solid for nøyaktig å identifisere overfylte kanaler og forstyrrelser; den tilbyr en grundig visuell oppdeling av nettverket ditt. Men WiFi SweetSpots kan gi deg en fordel med sine hastighetskontroller hvis du er mer fokusert på ytelsesmålinger.
For nedlasting, sjekk ut Netspot WiFi-analyse på App Store. Den gir deg et bedre overblikk over WiFi-situasjonen din, og jo flere verktøy, jo bedre!