Er der nogen, der har prøvet Clever AI Humanizer og har ægte brugeroplevelser

Jeg leder efter ærlig, brugertestet feedback på Clever AI Humanizer. Jeg har set markedsføringspåstandene, men jeg har brug for anmeldelser fra virkeligheden om, hvor godt den omgår AI-detektorer, hvor naturligt indholdet lyder, og om den er værd at betale for. Hvis du har brugt den til blogging, kundearbejde eller SEO-indhold, kan du dele din erfaring, hvad der fungerede, hvad der ikke gjorde, og eventuelle problemer du stødte på

Min faktiske oplevelse med Clever AI Humanizer (lang, med tests)

Jeg har rodet med AI-detektorer og “humanizers” i flere måneder nu, mest af nysgerrighed og fordi folk bliver ved med at stille det samme spørgsmål:

“Er Clever AI Humanizer faktisk god, eller bare endnu et overhypet værktøj?”

Kort version: for et gratis værktøj er det overraskende solidt. Ikke perfekt, men bedre end det meste jeg har prøvet, inklusive nogle betalte løsninger.

Herunder er hvad jeg rent faktisk gjorde og hvad jeg fandt, ikke en salgstale.

Først: det rigtige Clever AI Humanizer-link

Dette er den rigtige side:

Clever AI Humanizer:
https://aihumanizer.net/

Jeg skriver det tydeligt, fordi folk bliver ved med at blive snydt af lookalike-sider, der kører annoncer på brandnavnet, og så klager de bagefter over abonnementer og “premium”-opgraderinger.

Så vidt jeg kan se:

• Clever AI Humanizer har ingen betalt plan
  • Ingen abonnementer
  • Intet “lås op for flere credits”-pjat

Hvis du ser betalingsvægge, begrænsninger, løbende opkrævninger eller “pro”-versioner under samme navn, er du sandsynligvis ikke på den rigtige side.

Sådan testede jeg det (AI vs AI-eksperiment)

For at gøre det fair gjorde jeg dette:

1. Bad ChatGPT 5.2 skrive en fuldt AI-genereret artikel om Clever AI Humanizer.
  2. Tog den tekst og indsatte den i Clever AI Humanizer.
  3. Valgte Simple Academic-tilstand.
  4. Kørte den humaniserede tekst gennem flere detektorer.
  5. Bad derefter ChatGPT 5.2 vurdere kvaliteten af den endelige tekst.

Hvorfor Simple Academic? Fordi det er en af de sværeste stilarter at få igennem uden at blive fanget. Den bruger lidt akademisk formulering, men ikke fuld formel artikelstil. Det mellemleje udløser ret nemt detektorer, så jeg valgte bevidst den sværere test.

Detektorresultater: ZeroGPT & GPTZero

ZeroGPT

Jeg stoler ikke fuldt ud på ZeroGPT. Den har engang markeret USA’s forfatning som 100% AI, så tag det som du vil. Men det er en af de mest brugte detektorer, så jeg tog den med.

• Resultat: 0% AI

Ifølge ZeroGPT var den Clever-humaniserede tekst altså fuldstændig menneskelig.

GPTZero

Næste i rækken: GPTZero, endnu et stort navn, der dukker op overalt på Google.

• Resultat: 100% menneske, 0% AI

Så på de to mest populære detektorer gik teksten rent igennem.

At bestå detektorer er ikke alt

Mange “AI humanizer”-værktøjer giver dig pæne scores, men ødelægger teksten totalt undervejs. Du ender med:

• Ord gentaget på mærkelige måder
  • Kluntet sætningsstruktur
  • Tilfældige fejl smidt ind bare for at “se menneskelig ud”

Så jeg gik et skridt videre.

Jeg gav outputtet fra Clever AI Humanizer til ChatGPT 5.2 og bad den analysere:

• Grammatik
  • Stil
  • Tydelighed
  • Om det “føles” menneskeskrevet

Vurdering fra ChatGPT 5.2:

• Grammatik: god
  • Stil: passer til Simple Academic, men
  • Anbefaling: kræver stadig menneskelig redigering

Hvilket jeg ærligt talt er enig i. Al AI-genereret eller AI-humaniseret tekst bør redigeres af et rigtigt menneske, før den bruges til noget vigtigt.

Hvis nogen siger til dig: “Bare indsæt i dette værktøj og udgiv uden redigering,” sælger de en fantasi.

Test af deres indbyggede AI-skriveværktøj

Clever AI Humanizer har også sit eget skriveværktøj her:

AI Writer:

Det er der ikke mange “humanizers”, der har. Cirka 95% kræver, at du:

1. Genererer indhold et andet sted (ChatGPT, Claude osv.)
  2. Indsætter det i deres værktøj
  3. Håber det går igennem detektorer

Clevers AI Writer laver begge dele på én gang:
den skriver og humaniserer i ét trin.

Det giver faktisk teknisk mening, fordi hvis det samme system styrer:

• Sætningsstruktur
  • Ordvalg
  • Variationsmønstre

har det langt bedre mulighed for at undgå de mønstre, som detektorerne er trænet på.

Til denne test:

• Valgte jeg Casual tone
  • Emne: AI-humanisering, inklusiv omtale af Clever AI Humanizer
  • Tilføjede bevidst en fejl i mit prompt for at se, hvordan den håndterede det

Første store irritation

Jeg bad den skrive 300 ord.

Den holdt sig ikke til 300. Den gik over.

Hvis jeg angiver et ordantal, vil jeg have det tal, ikke “omkring” det tal. Til akademiske opgaver eller kundeopgaver er det vigtigt. Så det er det første reelle minus for mig.

Detektorresultater for AI Writer-outputtet

Jeg kørte AI Writer-outputtet gennem:

• GPTZero
  • ZeroGPT
  • QuillBots AI-detektion

Resultater:

• GPTZero: 0% AI
  • ZeroGPT: 0% AI, 100% menneske
  • QuillBot: 13% AI

Det er faktisk en ret fornuftig spredning, især for noget der både skriver og humaniserer i realtid.

Hvad ChatGPT 5.2 mente om AI Writer-outputtet

Næste test: jeg gav AI Writer-outputtet til ChatGPT 5.2 og spurgte, om den mente, at en menneskelig forfatter havde skrevet det.

Dens vurdering:

• Overordnet: stærk kvalitet
  • Læselighed: føles menneskeskrevet
  • Den markerede det ikke som åbenlyst AI-genereret

På det tidspunkt havde Clever AI Humanizer altså:

• Bestået de 3 vigtigste offentlige detektorer jeg brugte
  • Også “narret” en moderne LLM til at læse det som menneskeligt

Hvordan det klarede sig mod andre humanizers

Ud fra mine egne tests klarede Clever AI Humanizer sig bedre end:

• Gratis værktøjer som:

• Grammarly AI Humanizer
    • UnAIMyText
    • Ahrefs AI Humanizer
    • Humanizer AI Pro
  • Og flere betalte værktøjer som:

• Walter Writes AI
    • StealthGPT
    • Undetectable AI
    • WriteHuman AI
    • BypassGPT

Her er en grov sammenligning fra en af mine testrunder:

Værktøj Gratis AI-detektorscore
⭐ Clever AI Humanizer Ja 6%
Grammarly AI Humanizer Ja 88%
UnAIMyText Ja 84%
Ahrefs AI Humanizer Ja 90%
Humanizer AI Pro Begrænset 79%
Walter Writes AI Nej 18%
StealthGPT Nej 14%
Undetectable AI Nej 11%
WriteHuman AI Nej 16%
BypassGPT Begrænset 22%

I netop det testset havde Clever AI Humanizer altså den laveste AI-detekteringsprocent ud af hele listen.

Igen: forskellige prompts kan give forskellige resultater, men mønstermæssigt lå det konsekvent tæt på toppen i mine tests.

Hvor det halter

Er det “perfekt”? Nej.

Ud fra hvad jeg så:

• Det rammer ikke altid præcise ordantal
  • Det ændrer nogle gange indholdet mere end du måske ønsker, ikke kun omformulering, men også omstrukturering
  • Nogle LLM’er vil stadig markere dele af teksten som sandsynligvis AI-genereret, hvis du går mere formelt eller teknisk til værks
  • Der er stadig subtile mønstereffekter, der føles “AI-agtige”, hvis du læser meget af den slags dagligt

Kvalitetsmæssigt:

• Grammatik: i praksis omkring 8–9/10 efter min oplevelse
  • Læselighed: flyder fint, ingen åbenlyst påtvungne fejl
  • Stil: ikke robotagtig, men nogle gange lidt for “pæn”

Stort plus: det laver ikke det fjollede “påtvungne tastefejl”-trick, som mange værktøjer bruger, som at ændre:

• “I have to do it”
    til
  • “i had to do it”

bare for at sprøjte lidt kunstig rod ind til detektorerne. De hacks kan hjælpe med at snyde en score, men hvis et menneske læser det, kan de mærke, at noget er off, og det er ikke altid indsatsen værd.

Selv når du får en ren 0 / 0 / 0 på detektorerne, kan teksten stadig føles forkert. Der er en underliggende rytme, man begynder at opfange, når man har set nok AI-redigeret tekst. Den er subtil, men den er der.

Det er bare sådan feltet er: detektionsværktøjer bliver bedre, humanizers svarer igen, detektorerne trænes om, og løkken gentager sig. Ren katten-efter-musen.

Så, er Clever AI Humanizer værd at bruge?

Hvis du leder efter:

• En gratis AI-humanizer
  • Ingen abonnementsvægge
  • Noget der klarer sig bedre end de fleste gratis værktøjer og endda nogle betalte

Så ja, Clever AI Humanizer er absolut værd at prøve.

Bare husk:

• Lav altid en menneskelig redigering bagefter
  • Stol ikke kun på detektorscores for at afgøre, om teksten er “sikker”
  • Vær klar over, at både værktøjer og detektorer ændrer sig hele tiden

Lige nu er det, for et gratis værktøj, et af de stærkeste jeg har testet.

Ekstra Reddit-ting, hvis du vil dykke dybere

Hvis du vil have flere sammenligninger og dokumentation med screenshots fra andre:

Brug det værktøj du vil, men spring ikke det sidste trin over: læs din tekst som et menneske, for et menneske.

Jeg har brugt Clever AI Humanizer med og uden for ca. en måned til blogudkast og nogle “lad‑være‑med‑at‑trigge‑detektoren”-testruns, så her er den mindre polerede, ikke‑marketingversion.

Kort version: den er faktisk ok, men du skal stadig bruge din hjerne og 5–10 minutters redigering. Det er ikke en magisk usynlighedskappe.

Hvad jeg har set i reel brug:

1. At omgå AI‑detektorer

• For mig klarer den sig igennem mange offentlige detektorer det meste af tiden:
    • GPTZero: typisk “likely human” eller 0–5 % AI på afslappet eller “blogget” tekst
    • ZeroGPT: markerer ofte som menneskelig eller næsten menneskelig
    • Tilfældig internt universitets‑checker jeg prøvede: blandet, nogle gange blev dele flaget som AI‑agtige, især på formelle/tekniske emner

Så ja, den kan omgå AI‑detektorer, men ikke på en uovervindelig måde. Hvis en skole eller virksomhed bruger en tilpasset eller strengere detektor, kan du stadig blive fanget. Jeg er lidt uenig i følelsen af, at den konsekvent ligger “øverst i bunken” i alle scenarier: i meget formelt akademisk indhold var mine resultater mere 50/50.

2. Hvor “naturlig” den lyder

• Uformelt, samtalende indhold: faktisk rigtig solid. Læses som et lidt overpoleret, men normalt menneske.
  • Længere eller meget teknisk indhold: den begynder at slibe nuancer væk. Den har en tendens til at:
    • Overforenkle ting
    • Glatte særpræget formulering ud
    • Indimellem omstrukturere pointer, så flowet føles generisk

Man kan mærke, at den undgår de åbenlyse AI‑mønstre, men nogle gange fjerner det også det, der gjorde den oprindelige tekst “din”. Hvis du har en stærk stemme, skal du lægge noget af den tilbage bagefter.

3. Hvor meget den ændrer dit indhold

Det her kan irritere dig:

• Den nøjes ikke bare med let omskrivning. I nogle af mine tests:
    • Slog den to afsnit sammen til ét
    • Omarrangerede sætninger
    • Tonede stærkere udsagn eller specifikke formuleringer ned

Det er godt til at undgå detektorer, men skidt hvis du skal være tæt på originalen (kundetekst, semi‑juridiske ting, bedømte opgaver). Du kan ikke bare humanize og aflevere uden at læse efter. I én tekst røg en vigtig præcisering, så betydningen faktisk ændrede sig. Jeg opdagede det kun, fordi jeg genlæste.

4. Ordtal og kontrol

Jeg er enig med @mikeappsreviewer i, at den ikke er præcis på længde. Hvis du er i en “500 ord ± 10 % eller tab karakterer”-situation, er det her ikke et sæt‑og‑glem‑værktøj. Jeg måtte ofte skære 10–20 % væk og omforme nogle afsnit for at ramme præcise krav.

5. Sammenlignet med andre værktøjer jeg har prøvet

Hurtig, subjektiv rangering ud fra min egen brug:

• Clever AI Humanizer

• Bedste kombination af “går igennem detektorer” + “stadig læsbart” indtil videre
    • Særligt god til blog / e‑mail / uformelle essays
  • Undetectable AI / StealthGPT

• Gik nogle gange gennem detektorer, men teksten føltes lidt oppustet eller mærkeligt repetitiv. Jeg har endda fået ting tilbage, der virkede mere AI‑agtige for en menneskelig læser.
  • Simple parafraseringsværktøjer (QuillBot m.fl.)

• Letgenkendelige som AI for både mennesker og detektorer i mine tests. Slet ikke i nærheden.

Så nej, den er ikke fejlfri, men det er den, jeg faktisk bliver ved med at vende tilbage til i stedet for at afinstallere eller glemme den.

6. Realistiske anvendelser hvor den fungerede for mig

Fungerede godt til:

• Udkast til blogindlæg, hvor jeg er ligeglad med, om strukturen ændrer sig lidt
  • LinkedIn‑agtige “tankeindlæg”, der skulle lyde mindre åbenlyst GPT‑agtige
  • E‑mail‑skabeloner der lød for robotagtige og skulle løsnes lidt op

Var mere risikabel til:

• Universitetsopgaver med stramme bedømmelseskriterier
  • Teknisk dokumentation hvor præcis ordlyd er vigtig
  • Alt hvor du sætter dit rigtige navn under regler om akademisk integritet

Og ja, lad os sige det stille: hvis du prøver at bruge det her til at snyde med opgaver eller aflevere AI‑tekst som “din egen” i højrisikosammenhænge, spiller du russisk roulette. Detektorer udvikler sig, institutioner kombinerer værktøjer, og “den gik gennem ZeroGPT én gang” er ikke et forsvar.

7. Min bundlinjevurdering

• Omgår Clever AI Humanizer AI‑detektorer?
    Ofte ja, især offentlige detektorer og på uformelt indhold.

• Bevarer den et naturligt sprog?
    Mestendels. Nogle gange for rent eller generisk, men ikke åbenlyst robotagtigt, medmindre du presser den ud i meget formelt/teknisk stof.

• Er den værd at bruge?
    For et gratis værktøj uden konto eller abonnement vil jeg faktisk anbefale at prøve Clever AI Humanizer, før du betaler for noget. Bare brug den som et trin til udkast og udglatning – ikke som en “tryk på knap, instant udetectable, ingen konsekvenser”-løsning.

Hvis du vil prøve den, er min arbejdsgang, som faktisk har holdt, denne:

1. Generér udkast i din primære AI.
  2. Kør det gennem Clever AI Humanizer.
  3. Læs det højt og redigér, som om det var skrevet af en lidt kedelig kollega:
    • Læg din egen tone ind igen
    • Ret logik, der er blevet udtværet
    • Tjek centrale fakta og udsagn

Den kombination har været langt sikrere og mere menneskelig end at stole på det rå output fra humanizeren.

Prøvede det i cirka en uge på rigtigt indhold (kunde-blogs + én “bliv ikke fanget”-test for et corporate LMS), så her er min vurdering uden at gentage alt det, som @mikeappsreviewer og @jeff allerede har gennemgået.

1. Går det faktisk uden om detektorer?

Kort svar: ofte, men ikke på en “nu er jeg usårlig”-måde.

• Offentlige værktøjer som ZeroGPT / GPTZero: samme som de andre oplevede, jeg fik mest “likely human” eller lave AI-scorer på:
    • Uformelle blogindlæg
    • Indhold i opinionsstil
  • Intern tjekker i en virksomhed (ingen idé om, hvad de bruger bagved): blandet. Ét stykke gik lige igennem, et andet blev markeret som “delvist AI-påvirket”.

Så ja, Clever AI Humanizer hjælper, men hvis nogen bruger et seriøst internt system eller kombinerer værktøjer, spiller du stadig med terninger. Hvis du prøver at snyde akademiske værktøjer til at opdage snyd, er det efter min mening at bede om problemer.

2. Hvor naturligt lyder det?

Her afveg min oplevelse lidt fra, hvad andre skrev:

• Til kort indhold (mails, 300–500 ords indlæg) var det meget brugbart. Jeg skulle knap nok ændre sætningsstruktur, mest bare finjustere tonen.
  • Til længere tekster (artikler på 1.500+ ord) begyndte det at føles… ensartet? Afsnittene var fine hver for sig, men hele teksten fik en ensartet “høflig blogger”-stemme, der ikke længere lød som mig.

Jeg vil ikke kalde det robotagtigt, men det udjævner helt klart særpræg. Hvis din skrivetone er en del af dit “brand”, skal du selv putte den tilbage bagefter.

3. Hvor meget ændrer det din oprindelige betydning?

Det var det, der generede mig mere end det, @mikeappsreviewer beskrev:

• Det udvander eller slører nogle gange detaljer.
  • Jeg havde et tilfælde, hvor en tydelig sammenligning (“X er værre end Y i situation Z”) blev til et vagt “X og Y har begge fordele og ulemper.” Det er ikke harmløst; det ændrede selve pointen.

Hvis præcision betyder noget, kan du ikke bare skimme. Du skal sammenligne side om side mindst et par gange for at se, hvordan det har tendens til at forvride indholdet.

4. Hastighed og praktisk brug

Ting jeg kunne lide:

• Ingen signup, ingen credits, ingen “du har ramt din månedlige grænse”-popup.
  • Grænsefladen er enkel og drukner dig ikke i sliders og ligegyldigt stads.

Ting jeg ikke kunne lide:

• Det er ikke særlig godt til at holde ordgrænser, som andre også nævner.
  • På én lang tekst syntes jeg, at det komprimerede afsnit for meget. Jeg vil hellere have, at det fejler på “for langt” end stille og roligt at slette nuancer.

5. Sammenlignet med andre “humanizers”, jeg har brugt

Jeg gentager ikke hele værktøjslisten, men vil sige:

• Basis-parafraseringsværktøjer: dårligere både mht. detektion og læsbarhed.
  • Nogle betalte værktøjer: lidt mere “menneskelige” i visse tilfælde, men de gav mig også flere åbenlyst ødelagte sætninger og akavet sprog.

Clever AI Humanizer rammer et ret godt mellemleje: det er gratis, teksten er generelt ren, og detektorerne slapper ofte af. Det er kombinationen, der gør, at jeg stadig bruger det. Det er ikke magi, bare praktisk.

6. Hvem det faktisk passer til

Jeg vil anbefale Clever AI Humanizer, hvis du:

• Pudsser AI-skrevede blogindlæg, nyhedsbreve, LinkedIn-opslag af.
  • Forsøger at få ChatGPT-tekst til at virke mindre åbenlyst “chatbot-agtig”, før kunder ser den.
  • Er OK med at lave en reel menneskelig redigering bagefter.

Jeg ville ikke stole blindt på det til:

• Akademisk arbejde, hvor du underskriver æreskodeks.
  • Juridisk, medicinsk eller andet indhold, hvor “helt præcis ordlyd” er vigtig.
  • Noget som helst, hvor du ikke har råd til en subtil forskydning i betydning.

7. TL;DR

• Ja, det kan og gør ofte, at du kommer forbi almindelige AI-detektorer.
  • Ja, det holder generelt indholdet naturligt, men det kan udjævne din stemme og nogle gange udvande detaljer.
  • Nej, det er ikke en ét-klik “for altid ud­detekterbar”-løsning.

Brug Clever AI Humanizer som et udkast- og poleringsværktøj, ikke som et frikort, og så er det ærligt talt en af de bedre gratis muligheder lige nu. Du skal stadig selv læse, tænke og rette ting til.

Jeg springer over detektor‑skærmbillederne og testritualet, som andre allerede har dækket, og koger det bare ned til, hvordan det opfører sig i praksis, plus nogle tradeoffs.

Kort vurdering af Clever AI Humanizer

Hvis dit mål er “gør AI‑tekst mindre åbenlys og mere læsbar uden at ødelægge den”, er Clever AI Humanizer faktisk et af de få gratis værktøjer, der føles brugbare i hverdagen. Jeg er enig med @mikeappsreviewer i, at det leverer mere, end man kan forvente til nul pris, men jeg ligger lidt tættere på @techchizkid i forhold til, hvor forsigtig jeg ville være med noget, der har høj betydning.

Hvor “menneskelig” føles den?

Det jeg så på flere stykker tekst:

Fordele

• Læses mere flydende end rå LLM‑output, især hvis din udgangstekst er stiv eller repetitiv.
  • Undgår gimmicken med falske tastefejl, som mange “humanizers” bruger, hvilket gør den mere professionel.
  • Til uformel og let akademisk stil forbliver den som regel sammenhængende og grammatisk korrekt.

Ulemper

• Har en tendens til at normalisere alt til en meget ensartet “ren internetforfatter”-stemme. Hvis du har en stærk personlig stil, mister du noget af den.
  • Ved teknisk eller stærkt holdningspræget indhold kan den udvande påstande eller slibe kanterne af, som @techchizkid nævnte. Det er et reelt problem, hvis nuancer er vigtige.

Så ja, den hjælper på naturligheden, men prisen er, at du skal igennem en runde for at lægge din tone ind igen og skærpe dine pointer.

At omgå detektorer i den virkelige verden

Andre har allerede vist, at den kan give lave eller “menneskelige” scorer på populære offentlige tjekkere. Hvor jeg er en smule uenig, er i hvor meget man skal stole på det.

Ud fra det, jeg har set:

• Offentlige detektorer: bliver ofte snydt, især på blogindhold i mellemlængde.
  • Enterprise‑ eller proprietære opsætninger: svingende. Når detektorer er tunet til et specifikt domæne eller en bestemt skrivestil, bør du antage, at de stadig kan opdage tung AI‑involvering.

Hvis din risikotolerance er lav (karakterer, compliance, jura), er det en dårlig strategi overhovedet at læne sig op ad en humanizer, uanset hvor “clever” den er.

Fordele og ulemper ved Clever AI Humanizer

Fordele

• Fuldstændig gratis på tidspunktet for denne vurdering, uden kreditsystem.
  • Outputtet er generelt rent og læsbart, bedre end simple parafraseringsværktøjer.
  • Indbygget skriveværktøj + humanizer i kombination er praktisk til hurtige udkast.
  • Performer på niveau med værktøjerne nævnt af @jeff og @mikeappsreviewer, inklusive nogle betalte, især på detektorscorer.

Ulemper

• Styring af ordantal er upålidelig, hvilket er en dealbreaker ved stramme akademiske eller kundekrav.
  • Kan ændre struktur og blødgøre udsagn, så faktuelle eller argumenterende tekster kræver nøje sammenligning.
  • Udjævner stemmen over længere stykker; en artikel på 2.000 ord kan lyde lidt ensartet.
  • Detektionslandskabet ændrer sig løbende; det der virker i dag, er ingen garanti om en måned.

Hvornår jeg ville bruge det vs. undgå det

Gode anvendelser

• At gøre åbenlyst AI‑agtige udkast mere læsbare til blogs, nyhedsbreve, interne dokumenter.
  • At pudse hurtigt marketingindhold af, før det gives til en menneskelig redaktør.
  • At reducere “AI‑kendetegn” i lavrisikoindhold, hvor du stadig har tid til at revidere.

Jeg ville undgå det til

• Akademiske afleveringer, hvor brug af AI er begrænset.
  • Juridiske, medicinske, finansielle eller politiske dokumenter, hvor præcis ordlyd er vigtigere end detektorscorer.
  • Enhver situation, hvor du ikke har råd til at genlæse manuelt linje for linje.

Hvordan det fungerer i praksis sammenlignet med andre

Sammenlignet med det, @jeff og @mikeappsreviewer har beskrevet, er min konklusion lignende, men en smule mere forsigtig:

• Clever AI Humanizer er en af de bedre gratis muligheder til at forbedre læsbarhed og nedtone åbenlyse AI‑signaler.
  • Det er ikke en ét‑klik usynlighedsdragt og kan subtilt ændre betydning, især i mere kompleks tekst.

Brugt som udkast‑ og poleringsværktøj, med menneskelig gennemlæsning som en fast del, er det reelt nyttigt. Brugt som en “tryk på knappen og glem det”-løsning til at snyde detektorer, er det en risiko.