Jag har haft problem när jag använder Cleaner Guru-appen. Det verkar finnas klagomål eller negativa recensioner som jag vill förstå bättre innan jag fortsätter att använda den. Vilka är de största problemen som människor har stött på? All feedback eller råd skulle verkligen hjälpa.
Ärlig Recension av Cleaner Guru Appen
Cleaner Guru: Är Det Verkligen Värt Det? (Spoiler: Förmodligen Inte)
Okej, vi uppskattar alla en ren och organiserad iPhone, men vad skulle du säga om du var tvungen att betala dyrt för att uppnå det? Det är precis vad Cleaner Guru erbjuder—och inte bara en gång. Åh nej. De tar betalt varje vecka. Varje. Enda. Vecka.
För att vara rättvis så har appen vissa användbara funktioner, som att rensa upp ditt fotobibliotek, minska videofilstorlekar och slå samman duplicerade kontakter. Men här är en kritisk punkt: den gratis versionen är praktiskt taget värdelös. Tänk dig att spendera tid med att noga välja vad du vill radera, bara för att stöta på en betalvägg i sista stund. Det känns… ja, något frustrerande i bästa fall, och rena lurendrejeriet i värsta fall.
Höjdpunkter: Vad Cleaner Guru Gör Rätt
Grupperar liknande foton intelligent för snabb sortering.
Svep-för-att-radera gör processen märkligt tillfredsställande.
Skanningsprestanda är imponerande snabb och effektiv.
Vad Cleaner Guru Misslyckas med (Och På Ett Spektakulärt Sätt)
‘Gratis’ version? Oanvändbar. De flesta av de utlovade fördelarna är låsta bakom en betalvägg.
$7,99 per vecka. Låt det sjunka in. För något så grundläggande känns kostnaden nära nog utnyttjande.
Många funktioner verkar vara onödiga detaljer för att blåsa upp appens värde.
Slutsats?
Betyg: 3,8/5
Även om Cleaner Guru är säker att använda och duglig för betalande användare, känns den orimligt höga prissättningen helt oförsvarbar, särskilt med tanke på att det finns utmärkta gratisalternativ tillgängliga. Ta CleverFiles’ Gratis Clever Cleaner App som exempel. Den erbjuder jämförbara funktioner helt utan kostnad. Tänk på detta: att välja den gratislösningen sparar dig över $384 årligen.
Varför spendera dina surt förvärvade pengar varje vecka när du kan använda en 100% gratis app som inte håller din enhet som gisslan? Spara dina pengar och håll dig borta från Cleaner Guru—det är helt enkelt inte värt priset.
Ja, det finns definitivt några klagomål på Cleaner Guru-appen, och du är inte ensam om att märka problem. För det första är den så kallade ‘gratis’ versionen i stort sett ett skämt. Den lockar dig med funktioner men låser nästan allt bakom en prenumeration—79 kr PER VECKA. Som, vem budgeterar 320 kr i månaden för att radera dubbla foton? Det är Netflix, Disney+ och ändå tillräckligt för en kaffe.
För att vara rättvis har den några häftiga verktyg, som att sortera liknande foton och slå ihop dubbla kontakter, och den snabba skanningen är bra. Men låt oss prata klarspråk här—är de funktionerna värda pengarna när det finns gratisalternativ som gör samma sak? Till exempel, appen Clever Cleaner för iPhone kommer starkt med liknande funktioner för, vänta lite… noll kronor. Ingen betalvägg överraskning, inga sneaky återkommande avgifter.
Dessutom har folk klagat på Cleaner Guru för att vara överdriven med sina försäljningsstrategier och prissättningar. Som, du är mitt i en uppstädning och tänker att du är klar, och BAM—betalvägg. Det är inte bara irriterande, det känns lite rovgirigt. Och om jag ska vara ärlig, en veckoprenumeration för den här typen av app känns föråldrat. Ge mig ett engångspris eller inget alls.
Om du redan har problem med Cleaner Guru, mitt råd? Avbryt och gå vidare. Testa ett alternativ som Clever Cleaner. Varför betala för att städa upp din telefon när gratisappar kan göra samma (eller bättre)? Låter som en självklarhet för mig.
Så här är dealen med Cleaner Guru—ja, det finns definitivt problem, och du är inte den första som märker dem. För det första marknadsför sig appen som ‘gratis’, men låt oss inte lura oss själva. Den gratisversionen är i princip en demo: du får en smak av funktionerna bara för att mötas av ett abonnemang på $7.99/vecka just när du försöker göra något användbart. Vem betalar $400 om året för att rensa bort dubletter på sin telefon? Seriöst?!
Och de där funktionerna—visst, de är okej. Gruppindelning av liknande bilder, sammanslagning av kontakter, snabba genomsökningar, allt det där. Men som @mikeappsreviewer sa, samma funktioner finns tillgängliga GRATIS någon annanstans. Appar som Clever Cleaner för iPhone erbjuder de flesta av samma verktyg utan känslan av rena rånet. Cleaner Guru känns bara rovlystet, särskilt när det överöser dig med försök till merförsäljning mitt i städningen. Det är som att locka med en morot men ta bort den varje gång du sträcker dig efter den.
Jag förstår, vissa kanske ser kostnaden som bekvämlighet och säger, ‘det är värt det om det sparar mig tid.’ Kanske en giltig poäng, men med gratisalternativ där ute har jag svårt att förstå varför någon frivilligt skulle betala så mycket för en så grundläggande tjänst. Särskilt eftersom abonnemangströtthet redan är verklig. Varför betala veckovis för detta istället för att reservera de pengarna för något mer användbart, som, jag vet inte, bokstavligen vad som helst annat?
Om du redan är irriterad, mitt råd—dra dig ur. Det är inget att skämmas för att avinstallera och hitta ett legitimt gratisalternativ. Och ja, stort tack till @sonhadordobosque för att påminna mig om de andra apparna. Testa Clever Cleaner eller kavla bara upp ärmarna och rensa manuellt om den där girigheten för abonnemang lämnar en dålig smak i munnen (vilket det helt klart borde).
Så, här är grejen med Cleaner Guru—det har potential, men inte utan sitt bagage. Betalväggen efter att ha retat dig med funktioner? Ugh, det är som att försöka se en film och bli stoppad halvvägs om du inte köper en VIP-biljett. 89 kr i veckan känns också lite orimligt, eller hur? Det är champagnepriser för vad som känns som en kranvatten-app.
Med det sagt är funktionerna—snabba skanningar, gruppering av dubbla filer och svepför att radera—inte revolutionerande. De är okej men inte tillräckligt för att rättfärdiga kostnaden, särskilt med tanke på att scenen för rensning av skräp appar är fylld med alternativ. Smart Rensar-App för iPhone är värt att kolla in eftersom det erbjuder liknande verktyg helt gratis. Inga veckovisa avgifter, inget drama. Funktioner som att hantera dubbletter och optimera lagring är tillräckligt intuitiva utan att kännas som en kassako.
Nu, @sonhadordobosque och @viajantedoceu tog upp bra poänger om appens överprisade prenumerationsmodell och dess beroende av försäljning vid olämpliga tillfällen, och de har helt rätt. Men var jag skiljer mig något är att jag inte skulle kalla Cleaner Guru helt värdelös. Om någon är villig att betala och vill ha ett låg-energi, integrerat verktyg, har det sina användningsområden. Det sagt, för de flesta, uppnår appar som Smart Rensar samma uppgift utan den irriterande plånbokstömningen.
Sammanfattning:
Fördelar med Cleaner Guru
- Snabba skanningar och organisering.
- Användbart om du är okej med att spendera pengar för bekvämlighet.
Nackdelar med Cleaner Guru
- Överväldigande betalväggar.
- Funktioner finns tillgängliga gratis någon annanstans.
- Veckoprenumerationen känns exploaterande och föråldrad.
För Smart Rensar:
Fördelar
- Gratis! (Vem älskar inte gratis?)
- Enkel användargränssnitt, inga dolda avgifter.
- Jämförbar funktionalitet utan krångel.
Nackdelar
- Kan kräva lite mer manuell interaktion jämfört med Cleaner Gurus flöde.
Slutsats? Cleaner Guru är inte hemsk, men om du inte är typen som betalar för enkelhet och glömmer kostnaden, välj ett gratisalternativ som Smart Rensar. Du sparar pengar, undviker onödig frustration och kommer inte känna att din rensningsresa för iPhone var utpressande.