Ik probeer mijn iPhone te spiegelen naar mijn TCL TV, maar ik krijg het niet aan de praat. Ik heb zowel AirPlay als de TCL-app geprobeerd, maar er verschijnt niets op het scherm. Ik heb hulp nodig om uit te zoeken wat ik verkeerd doe en om een oplossing te vinden. Alle advies of stap-voor-stap begeleiding zou zeer gewaardeerd worden.
Om je iPhone naar een TCL TV te spiegelen, moet je ervoor zorgen dat zowel je iPhone als de TCL TV met hetzelfde Wi-Fi-netwerk verbonden zijn. Soms kunnen verbindingsproblemen ervoor zorgen dat de apparaten elkaar niet kunnen vinden. Hier zijn enkele stappen en tips die kunnen helpen:
-
AirPlay: Zorg ervoor dat je TCL TV AirPlay ondersteunt. Als je TV Roku ingebouwd heeft, zou het AirPlay moeten ondersteunen.
- Veeg op je iPhone omlaag om het bedieningspaneel te openen.
- Tik op ‘Scherm Spiegelen’ (het ziet eruit als twee rechthoeken die overlappen).
- Selecteer je TCL TV uit de lijst. Als het niet verschijnt, probeer je TV en iPhone opnieuw op te starten.
-
TCL App: Je noemde dat je de TCL app probeert. Zorg ervoor dat deze bijgewerkt is.
- Open de TCL app op je iPhone.
- Zoek naar de spiegelingsfunctie binnen de app. Soms kunnen er compatibiliteitsproblemen met specifieke modellen optreden, dus zorg ervoor dat je TV-model wordt ondersteund.
-
Alternatieve Apps: Als AirPlay en de TCL app niet werken, overweeg dan het gebruik van apps van derden. Ze kunnen soms compatibiliteitsproblemen oplossen.
- Je kunt de Docast draadloze schermspiegelingsapp proberen. Deze is ontworpen om een bredere apparaatcompatibiliteit en gebruiksgemak te bieden.
- Probleemoplossing:
- Soms helpt het om de netwerkinstellingen op beide apparaten te resetten.
- Start zowel je iPhone als TCL TV opnieuw op.
- Schakel de AirPlay-instelling (aan en uit) op je TCL TV in.
Pro Tip: Onderschat nooit de kracht van een goede fabrieksreset, maar alleen als laatste redmiddel als niets anders werkt.
Hopelijk helpen deze stappen! Laat ons weten als je tegen meer specifieke problemen aanloopt.
Iets om over na te denken zijn de HDMI-dongles. Espirtlibre noemde AirPlay en TCL-app, maar ik zou aanraden om te overwegen een HDMI-dongle zoals een Apple TV of Roku Streaming Stick te gebruiken als AirPlay niet werkt met je TCL TV. Soms kunnen TCL TV’s gemengde compatibiliteit hebben met directe AirPlay-verbindingen. De dongle biedt een consistentere ervaring voor het spiegelen van je iPhone.
Zorg ervoor dat je ook eventuele specifieke instellingen hebt ingeschakeld die nodig kunnen zijn op de iPhone:
- Ga naar Instellingen → Algemeen → AirPlay & Handoff → AirPlay naar TV’s.
- Zorg ervoor dat het is ingesteld op ‘Automatisch’ of ‘Iedereen’.
Een ander over het hoofd gezien aspect zou de softwareversie van de iPhone kunnen zijn. Controleer of je iPhone de nieuwste iOS-versie draait. Compatibiliteitsproblemen kunnen optreden door verouderde software. Hetzelfde geldt voor je TCL TV—werk de firmware bij.
Zorg er ook voor dat er geen grote obstakels in de Wi-Fi-omgeving zijn. Soms kunnen eenvoudige problemen zoals interferentie van andere apparaten de verbinding verstoren.
En, om eerlijk te zijn, soms is het gewoon willekeurig, probeer Wi-Fi aan/uit te zetten of over te schakelen naar een ander netwerk en weer terug.
Voor probleemoplossing: Probeer de netwerkinstellingen van beide apparaten volledig te resetten in plaats van alleen maar opnieuw op te starten. Op de iPhone, ga naar Instellingen → Algemeen → Reset → Reset netwerkinstellingen. Dit lost vaak onzichtbare configuratieproblemen op.
espiritlibre’s aanbevolen app van derden is een geweldige suggestie. Het gebruik van apps van derden kan die onregelmatigheden in compatibiliteit daadwerkelijk gladstrijken. De Docast draadloze schermspiegeling-app zou kunnen zijn wat je nodig hebt. Deze apps worden vaak sneller bijgewerkt en passen zich beter aan verschillende hardwarebeperkingen aan.
Controleer ook de TV op updates. Er is een vreemde, maar nuttige stap: probeer bij het verbinden de bron heen en weer te schakelen met de TV-afstandsbediening. Het soort van start de spiegeling soms op.
Pro Tip: GEEF je router altijd een goede herstart. Het is verrassend hoeveel problemen dit kan oplossen.
Voor die officiële Docast-app informatie, klik hier: Docast schermspiegeling app.