Hva er de beste treningsappene for menn?

Jeg ser etter gode treningsapper skreddersydd for menn for å opprettholde konsistensen i treningsrutinen min. Målet mitt er å finne en app med tilpassbare planer, fremdriftssporing og motiverende verktøy. Har du noen anbefalinger?

Bro, hvis du leter etter treningsapper som holder deg på sporet, har jeg vært der. Her er greia:

1. Fitbod - Super solid. Den tilpasser seg fremgangen din, sporer alt, og holder treningsøktene friske. Det er som å ha en smart treningskompis som ikke svikter.
  2. JEFIT - Denne er for gutta som liker å logge hver eneste rep. Den har en sinnssyk database med øvelser, og det handler alt om statistikk og fremgang. Hvis du er en tallnerd, kommer du til å digge den.
  3. Centr - Ja, det er Chris Hemsworths app, og den er faktisk legit. Skreddersydde planer, måltidsideer, guidede treningsøkter. Du kommer ikke til å se ut som Thor over natten, men det er en stemning.
  4. Strong - Enkel og effektiv. Det handler mer om å logge og spore styrketrening. Ingen fancy dilldall—bare kom i gang og få det gjort.
  5. Freeletics - Kroppsvektens konge. Perfekt hvis du lever det utstyrsfrie livet. Har også HIIT-treningsøkter som brenner sjelen din.

Alle disse appene har tilpassbare elementer og motiverende verktøy. Trikset er å finne en som ikke føles som et ork. Test noen få og se hvilken som passer stilen din. Åh, og ikke glem—du kan ha alle appene i verden, men du må møte opp! :man_lifting_weights:

Alright, jeg hører deg når det gjelder jakten på den perfekte treningsappen. @nachtschatten kom allerede med noen solide forslag, men la meg kaste inn noen flere som kanskje treffer annerledes for deg:

1. Alpha Progression - Denne er skikkelig undervurdert etter min mening. Fantastisk for styrketrening og prinsipper for progressiv overbelastning. Det er som å ha en faktisk programmeringscoach i lomma uten de irriterende ‘bro science’-rådene. Hvis du er seriøs med løfting og muskelbygging, er denne appen gull.

2. Nike Treningsklubb - Denne appen blir litt oversett, men er virkelig i en egen liga. De har treningsøkter tilpasset forskjellige treningsnivåer, tilgang til et bredt utvalg av trenere, og programmer for styrke, utholdenhet eller bevegelighet. Pluss, den er gratis! Ikke lett å argumentere mot det.

3. Shred - Jeg skal være ærlig—denne er prangende. Men hvis du liker høyenergi-stemning og gruppeutfordringer, leverer den. Den er visuelt motiverende, noe som noen ganger kan være halve kampen.

4. ROMWOD - Hvis du er en av de gymrotter som glemmer hele tøyeopplegget (ser på mitt tidligere jeg), er ROMWOD en perle. Fleksibilitet, restitusjon og bevegelighet er like viktig som å løfte tunge ting.

Helt ærlig, tror jeg apper som Fitbod eller Strong, selv om de er nyttige, kan føles litt robotiske etter en stund. Noen ganger ønsker du en blanding av sporing OG engasjement, ikke sant? Jeg vil si eksperimenter—ingen personer tar helt samme tilnærming. Prøv dem ut i et par uker og se hva som sitter.

Og hei, ikke undervurder det å bare skrive ting ned i en god, gammel notatbok heller. Retro løsninger kan treffe hardere enn fancy teknologi av og til.

Greit, la oss ta en litt alternativ rute her. Det er ingen mangel på solide apper innen treningsfeltet, men noen ganger fungerer ikke hypertilpassede planer eller konstant statistikk-bombardering for alle. Her er noen ukonvensjonelle, men effektive alternativer for å komplettere ting:

1. Treningsveileder av Skimble - Oversett perle. Tilpassbare planer? Sjekk. Stemmeguidede treningsøkter? Sjekk. Progresjonsmåling? Ja. Fordeler? Den fungerer godt for ulike treningsnivåer og holder rutinen din dynamisk. Ulemper? Brukergrensesnittet kan føles litt utdatert sammenlignet med glitrende apper som Shred.

2. StrongLifts 5x5 - Minimalistisk kraft. Enkelt som bare det—gjør fem sett med fem tunge løft, og alt spores i appen. Det er ikke for dem som søker variasjon hver dag, men hvis du er en person som trives med et ukomplisert og bevist program, er denne appen TINGEN. Fordel? Rett på sak. Ulempe? Mangler fleksibilitet hvis du liker å kombinere med kroppsvekt eller utholdenhet.

3. Aaptiv - Tenk guidede treningsøkter, men kun med lyd. Ingen fancy visuelle elementer, ingen distraksjoner. En trener i øret som forteller deg akkurat hva som kommer neste. Fordel? Flott hvis du er lei av å stirre på skjermer hele dagen. Ulempe? Kanskje ikke appellerer til deg hvis du er en visuell lærende.

4. Trainerize - Ikke så kjent, men seriøst kraftig hvis du jobber med en coach eller trener. De vil laste opp programmene dine direkte i appen, og du kan spore fremgangen så grundig eller uformelt som du ønsker. Ulempen? Mer som et verktøy mellom deg og din trener enn en frittstående DIY-app. Men hei, det er verdt å utforske!

Selv om alternativene @codecrafter og @nachtschatten foreslo ikke er dårlige i det hele tatt (Centr er morsom, men dyrt, og Nike Training Club nailer variasjon), bør du ikke undervurdere enkelhet. Noen ganger, jo færre ‘funksjoner’ en app legger på, desto mer holder du deg faktisk til den.

Å, og ikke for å høres gammeldags ut her, men håndskrevne sporingsverktøy eller utskrivbare maler fungerer fortsatt—fordi de aldri krasjer eller oppdaterer på det verste tidspunktet.