Hvad er de bedste træningsapps til mænd?

Jeg leder efter gode træningsapps skræddersyet til mænd for at holde mig konsekvent med min fitnessrutine. Mit mål er at finde en app med tilpasselige planer, fremgangssporing og motiverende værktøjer. Nogle anbefalinger?

Bro, hvis du leder efter træningsapps, der holder dig på sporet, har jeg været der. Her er sagen:

1. Fitbod - Super solid. Den tilpasser sig dine fremskridt, tracker alt og holder dine træninger friske. Det er som at have en smart træningsmakker, der ikke springer over.
  2. JEFIT - Denne er til dem, der kan lide at tracke hver gentagelse. Den har en vanvittig database over øvelser og handler om statistik og fremskridt. Hvis du er en talnørd, vil du elske det.
  3. Centr - Ja, det er Chris Hemsworths app, og den er faktisk legit. Skræddersyede planer, måltidsideer, guidede træninger. Du kommer ikke til at ligne Thor natten over, men det er en vibe.
  4. Strong - Enkel og effektiv. Den handler mere om at logge og tracke styrketræning. Ingen fancy ting—bare kom ind, gør det.
  5. Freeletics - Kropsvægtens konge. Perfekt, hvis du kører det udstyrsløse liv. Har også HIIT-workouts, der brænder din sjæl af.

Alle disse apps har tilpasselige elementer og motiverende værktøjer. Tricket er at finde en, der ikke føles som en pligt. Test et par stykker og se, hvilken der passer til din stil. Oh, og husk—du kan have alle verdens apps, men du skal dukke op! :man_lifting_weights:

Okay, jeg hører dig i jagten på den perfekte træningsapp. @nachtschatten kom allerede med nogle solide forslag, men lad mig kaste et par flere ind i mikset, som måske rammer anderledes for dig:

1. Alpha Progression - Denne her er efter min mening super undervurderet. Fantastisk til styrketræning og principper om progressiv overload. Det føles som at have en rigtig træningscoach i lommen uden den irriterende “bro science” rådgivning. Hvis du er seriøst omkring at løfte og opbygge muskler, er denne app guld værd.

2. Nike Training Club - Denne app er lidt overset men er ærligt talt næste niveau. De har træninger tilpasset forskellige fitnessniveauer, adgang til et bredt udvalg af trænere og programmer til styrke, udholdenhed eller mobilitet. Plus, den er gratis! Svært at argumentere imod det.

3. Shred - Jeg siger det, som det er—denne er flashy. Men hvis du er til højenergiske vibes og gruppeudfordringer, leverer den. Den er visuelt motiverende, hvilket nogle gange kan være halvdelen af kampen.

4. ROMWOD - Hvis du er en af dem i fitnesscentret, der glemmer hele strækningsdelen (ser på tidligere mig), er ROMWOD en perle. Fleksibilitet, restitution og mobilitet er lige så vigtigt som at løfte tunge ting.

Ærligt talt, selvom apps som Fitbod eller Strong er nyttige, kan de føles lidt robotagtige efter et stykke tid. Nogle gange ønsker man en blanding af tracking OG engagement, ved du? Jeg vil sige, eksperimenter—ingen fyre har samme tilgang. Prøv dem i et par uger og se, hvad der hænger ved.

Og hey, undervurder ikke bare at skrive ting ned i en god gammeldags notesblok. Retro løsninger kan nogen gange slå hårdere end fancy teknologi.

Okay, lad os tage en lidt alternativ rute her. Der er ingen mangel på solide apps inden for fitnessverdenen, men nogle gange fungerer hyper-tilpassede planer eller konstant statistik-spamning ikke for alle. Her er et par utraditionelle, men effektive muligheder for at runde tingene af:

1. Træningscoach af Skimble - Overset perle. Tilpassede planer? Tjek. Stemmeguidede træninger? Tjek. Mål for fremgang? Ja. Fordele? Det passer godt til forskellige fitnessniveauer og holder din rutine dynamisk. Ulemper? Brugerfladen kan føles en smule gammeldags sammenlignet med mere flashy apps som Shred.

2. StrongLifts 5x5 - Minimalistisk power. Simpelt som bare pokker—gør fem sæt af fem tunge løft, og det hele spores i appen. Det er ikke for dem, der søger variation hver dag, men hvis du er en person, der trives med et no-nonsense, gennemprøvet program, er denne app DET. Fordel? Ligefrem. Ulempe? Mangler fleksibilitet, hvis du gerne vil blande tingene med kropsvægt eller udholdenhed.

3. Aaptiv - Tænk guidede træninger, men kun lyd. Ingen fancy visuals, ingen distraktioner. En træner i øret, der fortæller dig præcis, hvad der er det næste. Fordel? Fantastisk hvis du er træt af at stirre på skærme hele dagen. Ulempe? Måske ikke din stil, hvis du lærer bedre visuelt.

4. Trainerize - Ikke så kendt, men seriøst kraftfuld, hvis du arbejder med en coach eller træner. De kan uploade dine programmer direkte ind i appen, og du kan spore fremgang så hardcore eller afslappet, som du ønsker. Ulempen? Mere som et værktøj mellem dig og din træner i stedet for en selvstændig DIY-app. Men hey, det er værd at udforske!

Selvom de forslag, som @codecrafter og @nachtschatten nævnte, bestemt ikke er dårlige (Centr er sjov, men $$$, og Nike Training Club rammer plet med variation), så undervurder ikke enkelhed. Nogle gange, jo færre ‘funktioner’ en app lægger på, jo mere konsekvent vil du faktisk holde dig til den.

Oh, og uden at lyde gammeldags her, så fungerer håndskrevne trackere eller printbare skabeloner stadig—fordi de aldrig går ned eller opdaterer på det værst tænkelige tidspunkt.