Hvordan speile min iPhone til en TCL-TV?

Jeg prøver å speile min iPhone til min TCL TV, men jeg ser ikke ut til å få det til å fungere. Jeg har prøvd å bruke både AirPlay og TCL-appen, men ingenting vises på skjermen. Jeg trenger hjelp til å finne ut hva jeg kanskje gjør galt og finne en løsning. All råd eller trinn-for-trinn-veiledning vil være storlig verdsatt.

For å speile iPhone-en til en TCL TV, sørg for at både iPhone-en og TCL TV-en er koblet til det samme Wi-Fi-nettverket. Noen ganger kan tilkoblingsproblemer hindre enhetene i å finne hverandre. Her er noen trinn og tips som kanskje hjelper:

1. AirPlay: Sørg for at TCL TV-en støtter AirPlay. Hvis TV-en din har innebygd Roku, bør den støtte AirPlay.

• På iPhone-en din, sveip ned for å åpne Kontrollsenteret.
    • Trykk på ‘Skjermspeiling’ (det ser ut som to rektangler som overlapper).
    • Velg TCL TV fra listen. Hvis den ikke vises, prøv å starte TV-en og iPhone-en på nytt.
  2. TCL App: Du nevnte at du forsøkte TCL-appen. Sørg for at den er oppdatert.

• Åpne TCL-appen på iPhone-en din.
    • Se etter speilingsfunksjonen i appen. Noen ganger kan spesifikke modellkompatibilitetsproblemer oppstå, så sørg for at TV-modellen din støttes.
  3. Alternative Apper: Hvis AirPlay og TCL-appen ikke fungerer, vurder å bruke tredjepartsapper. De kan noen ganger løse kompatibilitetsproblemer.

4. **TV-innstillinger**: Sjekk innstillingene på TV-en. - Gå til 'Innstillinger' på TCL TV-en, deretter 'Nettverk,' og sørg for at Wi-Fi er koblet til. - Naviger til 'System,' og sørg for at programvaren er oppdatert, da eldre fastvare kan ha kompatibilitetsproblemer.
  1. Feilsøking:
    • Noen ganger hjelper det å tilbakestille nettverksinnstillingene på begge enhetene.
    • Start både iPhone-en og TCL TV-en på nytt.
    • Veksle AirPlay-innstillingen (på og av) på TCL TV-en.

Proffe tips: Undervurder aldri makten til en god gammeldags fabrikktilbakestilling, men bare som en siste utvei hvis alt annet mislykkes.

Håper disse trinnene hjelper! Gi oss beskjed hvis du støter på mer spesifikke problemer.

En ting å tenke på er HDMI-donglene. Espirtlibre nevnte AirPlay og TCL-appen, men jeg vil foreslå å vurdere å bruke en HDMI-dongle som en Apple TV eller Roku Streaming Stick hvis AirPlay ikke fungerer med TCL TV-en din. Noen ganger kan TCL TV-er ha blandet kompatibilitet med direkte AirPlay-tilkoblinger. Donglen gir en mer konsekvent opplevelse for speiling av iPhone.

Sørg for at du også har aktivert eventuelle spesifikke innstillinger som kan være nødvendige på iPhone:

• Gå til Innstillinger → Generelt → AirPlay & Handoff → AirPlay til TV-er.
  • Sørg for at det er satt til ‘Automatisk’ eller ‘Alle’.

En annen oversett detalj kan være iPhone-ens programvareversjon. Sjekk om iPhone-en din kjører den nyeste iOS-versjonen. Kompatibilitetsproblemer kan oppstå på grunn av utdatert programvare. Det samme gjelder TCL TV-en din—oppdater fastvaren.

Sørg også for at det ikke er store hindringer i Wi-Fi-miljøet. Noen ganger kan enkle problemer som interferens fra andre enheter forstyrre tilkoblingen.

Og, tbh noen ganger er det bare tilfeldig, prøv å slå Wi-Fi av/på eller bytt til et annet nettverk og tilbake.

For feilsøking: Prøv å tilbakestille begge enhetenes nettverksinnstillinger fullstendig i stedet for bare å starte på nytt. På iPhone, naviger Innstillinger → Generelt → Tilbakestill → Tilbakestill nettverksinnstillinger. Dette løser ofte usynlige konfigurasjonsproblemer.

espiritlibres anbefalte tredjepartsapp er et flott forslag. Bruk av tredjepartsapper kan faktisk glatte ut de kinks i kompatibilitet. Docast trådløs skjermspeilingsapp kan være det du trenger. Disse appene blir ofte oppdatert raskere og tilpasser seg bedre til varierende maskinvarebegrensninger.

Sjekk også TV-en for oppdateringer. Det er et merkelig, men nyttig trinn: når du prøver å koble til, bytt kilde frem og tilbake med TV-fjernkontrollen. Det liksom starter speilingen noen ganger.

Profftips: GI ALLTID ruteren din en god gammeldags omstart. Det er overraskende hvor mange problemer dette kan løse.

Om den offisielle Docast-appinformasjonen, klikk her: Docast skjermspeilingsapp.