Jeg forsøger at spejle min iPhone til mit TCL TV, men det ser ikke ud til at virke. Jeg har prøvet at bruge både AirPlay og TCL appen, men der vises intet på skærmen. Jeg har brug for hjælp til at finde ud af, hvad jeg måske gør forkert, og finde en løsning. Enhver rådgivning eller trin-for-trin vejledning vil blive meget værdsat.
For at spejle din iPhone til et TCL TV, skal du sørge for, at både din iPhone og TCL TV er forbundet til det samme Wi-Fi-netværk. Nogle gange kan tilslutningsproblemer forhindre enhederne i at finde hinanden. Her er nogle trin og tips, der kan hjælpe:
-
AirPlay: Sørg for, at dit TCL TV understøtter AirPlay. Hvis dit TV har Roku indbygget, skulle det understøtte AirPlay.
- På din iPhone, swipe ned for at åbne Kontrolcenter.
- Tryk på ‘Spejling af skærm’ (det ligner to rektangler, der overlapper hinanden).
- Vælg dit TCL TV fra listen. Hvis det ikke vises, prøv at genstarte dit TV og din iPhone.
-
TCL App: Du nævnte at prøve TCL appen. Sørg for, det er opdateret.
- Åbn TCL appen på din iPhone.
- Kig efter spejlingsfunktionen indenfor appen. Nogle gange kan der opstå kompatibilitetsproblemer med specifikke modeller, så sørg for, at din TV model er understøttet.
-
Alternative Apps: Hvis AirPlay og TCL appen ikke virker, overvej at bruge tredjepartsapps. De kan nogle gange løse kompatibilitetsproblemer.
- Du kunne prøve Docast trådløs skærmspejling app. Den er designet til at tilbyde bredere enhedskompatibilitet og brugervenlighed.
- Fejlfinding:
- Nogle gange hjælper det at nulstille netværksindstillinger på begge enheder.
- Genstart både din iPhone og dit TCL TV.
- Skift AirPlay-indstillingen (til og fra) på dit TCL TV.
Pro Tip: Undervurder aldrig kraften i en god gammeldags fabriksnulstilling, men kun som en sidste udvej, hvis alt andet fejler.
Håber disse trin hjælper! Lad os vide, hvis du støder på flere specifikke problemer.
En ting at tænke på er HDMI-donglerne. Espirtlibre nævnte AirPlay og TCL-app, men jeg vil foreslå, at du overvejer at bruge en HDMI-dongle som en Apple TV eller Roku Streaming Stick, hvis AirPlay ikke fungerer med dit TCL TV. Nogle gange kan TCL TV’er have blandet kompatibilitet med direkte AirPlay-forbindelser. Donglen giver en mere konsekvent oplevelse til spejling af din iPhone.
Sørg for, at du også har aktiveret de specifikke indstillinger, der kan være nødvendige på iPhone:
- Gå til Indstillinger → Generelt → AirPlay og Handoff → AirPlay til TV’er.
- Sørg for, at det er indstillet til ‘Automatisk’ eller ‘Alle’.
En anden overset aspekt kunne være iPhone’s softwareversion. Tjek om din iPhone kører den nyeste iOS-version. Kompatibilitetsproblemer kan opstå på grund af forældet software. Det samme gælder for dit TCL TV - opdater dets firmware.
Sørg også for, at der ikke er nogen større forhindringer i Wi-Fi-miljøet. Nogle gange kan simple problemer som interferens fra andre enheder forstyrre forbindelsen.
Og nogle gange er det bare tilfældigt, prøv at slå Wi-Fi fra/til eller skift til et andet netværk og tilbage.
Til fejlfinding: Prøv at nulstille begge enheders netværksindstillinger fuldstændigt i stedet for bare at genstarte. På iPhone skal du navigere til Indstillinger → Generelt → Nulstil → Nulstil netværksindstillinger. Dette løser ofte usynlige konfigurationsproblemer.
espiritlibres anbefalede tredjepartsapp er et godt forslag. Brug af tredjepartsapps kan faktisk glatte disse kompatibilitetsproblemer ud. Docast trådløs skærmspejlingsapp kan være hvad du har brug for. Disse apps bliver ofte opdateret hurtigere og tilpasser sig bedre til varierende hardwarebegrænsninger.
Tjek også TV’et for opdateringer. Der er et underligt men nyttigt trin: Når du forsøger at oprette forbindelse, skift kilden frem og tilbage ved hjælp af TV-fjernbetjeningen. Det kan nogle gange få spejlingen til at starte.
Pro Tip: GIV ALTID din router en god ol’ genstart. Det er overraskende, hvor mange problemer dette kan løse.
Om den officielle Docast-app info, klik her: Docast skærmspejlingsapp.