Kan noen anbefale det beste verktøyet for å gjøre AI-tekst mer menneskelig?

Jeg leter etter et AI-verktøy som gjør AI-generert tekst mer naturlig og mindre robotaktig. Jeg har prøvd noen verktøy, men resultatene føles fortsatt klossete eller unaturlige, og leserne mine har lagt merke til det. Er det noen som kjenner til et verktøy som faktisk fungerer bra, eller har tips til hvordan AI-tekst kan høres mer menneskelig ut?

Hvilken AI Humanizer Fungerer Egentlig? Ekte Resultater, Ikke Bare Prat

Føler du deg noen gang overveldet av “AI humanizer”-anmeldelser som skriker hvor fantastiske de er uten å vise ett eneste faktisk resultat? Samme her. Jeg ble lei. Så jeg gikk all in og testet flere av de mest populære “AI humanizer”-verktøyene – faktiske tester, faktiske skjermbilder, ingen sponset bullshit.

Hva Testet Jeg Egentlig?

Hvis du har bladd gjennom Google på jakt etter en god gratis AI humanizer, vet du at det er som å gå i en minefelt av svindelsider og enlinjes-tjenester. Jeg droppet alle verktøy med tvilsomt rykte eller som leverte dårlig. Det du ser under er en gjennomgang av de som faktiske brukere snakker om – og hvordan de håndterer akkurat samme 100 % AI-genererte tekst.

Laget

1. Clever AI Humanizer (min favoritt for gratisbruk)
  2. Humanize AI Pro (ingen betalingsmur ennå)
  3. Quillbot AI Humanizer (begrenset gratisbruk, betalt valg)
  4. Walter Writes (de fleste funksjonene bak betaling, men mange skryter)
  5. Lage din egen ‘Humanizer’ i ChatGPT (for deg som liker å prøve selv)

Råteksten: Kun Bot, Null Menneske

Her er “kontrollteksten” som hver humanizer fikk bryne seg på – rett ut av ChatGPT om AI-humanisering.

For å være rettferdig kjørte jeg hver bearbeidet tekst gjennom AI-detektorene folk faktisk bryr seg om: ZeroGPT og GPTZero. Ikke bry deg med de andre. Tro meg, noen av verktøyene gir så vilkårlige svar at det virker som hunden din har skrevet teksten (ser på deg, Originality).

Test: Hvem Bommer og Hvem Fikser Det?

Clever AI Humanizer

Helt ny i feltet, ser proff ut, helt gratis, maste ikke engang om å registrere meg.

Tid brukt? Tog ca. 7 sekunder. Neste steg – rett inn i AI-detektorene:

Resultat: ZeroGPT sa “ingen AI funnet.” GPTZero, som er strengere, ga en AI-score på 20 % men kalte det likevel menneskelig. Det er i mine øyne en seier. Kan de andre toppe det? Les videre.

Humanize AI Pro

Topper Google-søk. Mange bruker den, særlig fordi den visstnok er gratis – men det tok evigheter (flere minutter!) for én omskriving.

Men da jeg testet teksten i ZeroGPT, sank poengsummen bare med 6 %. Det er… ikke imponerende. Bare et lite ansiktsløft, ikke noe drastisk. Den lot de fleste frasene og setningene være like – ikke rart at AI-detektorene ikke lar seg lure.

Quillbot AI Humanizer

Høyt på Google? Absolutt. Også kjent for sin egen AI-detektor.

Men selv med alt utstyret, flagger den egen detektor teksten som laget av en bot. Virkelig, Quillbot? Hvis du ikke engang klarer å lure deg selv …

Walter Writes

Er det Reddit sin favoritt, eller bare markedsføring? La oss sjekke.

Svært begrenset gratis prøveperiode. Måtte gi fra meg e-posten for én test.

Og gjett hva: deres påståtte “beste” humanizer klarte ikke å lure AI-deteksjon. Enda verre, i andre tester begynte den å lage falske skrivefeil med vilje for å virke mer “ekte.” Beklager, men billige skrivefeil lurer ingen. Ikke læreren din, ikke Google.

Den Egendefinerte GPT Humanizer

Her er trikset “alle” på Twitter snakker om: test denne custom GPT direkte i ChatGPT.

Den lagde en ok omskrivning. ZeroGPT sa 39% AI – så du kommer kanskje unna med en skoleoppgave. Men hos GPTZero: Busted som AI. Det viser seg at bare å be ChatGPT “skriv mer menneskelig” ikke endrer flyten eller oppbygningen av setningene (“burstiness and perplexity” som mange nørder snakker om). GPTZero er lunefull sånn – det handler ikke bare om ordene, men hvordan du strukturerer dem.

Hvorfor går noen verktøy (som Clever Humanizer) gjennom nåløyet, mens andre feiler? Hemmeligheten: De omskriver hver setning med ny oppbygging i stedet for å bare bytte et par ord eller legge til tilfeldige komma. Det er denne uforutsigbarheten som gjør at det virker som en menneskehjerne har skrevet det.

Kort Oppsummert – Bare Ett Verktøy Lurer Detektorene Konsekvent

Hvis du har lest helt hit: Respekt. All hype, alle betalingsmurer og “AI humanizer”-trender koker ned til dette – ut fra testene er Clever AI Humanizer den eneste gratis som faktisk lurer både ZeroGPT og stort sett GPTZero. De andre? Enten feiler de fullstendig, er trege, eller så ender teksten din opp som en tydelig bot med løsbart.

Dykker du dypere, finner du haugevis av nye tråder om dette på Reddit – bare søk etter “Best AI Humanizer” for de sprøeste og rareste historiene.

Forresten, før noen nevner “Hva med BypassGPT, WriteHuman, UnAI My Text, Grammarly Humanizer, eller Ahrefs Humanizer?” – ærlig talt, de fleste andre alternativer blir avslørt av AI-detektorene eller så ser teksten ut som et meme-generator-havari. Altså setninger ingen faktisk ville sagt i virkeligheten. Flau lesning.

Det var det. Lykke til der ute – ikke mat bottene!

Jeg innrømmer det, jeg har vært i samme båt—har prøvd alle de såkalte “AI-humanizer”-verktøyene, og endte opp med tekster som høres ut som GPS-en min har skrevet dem (“Fortsett til neste ord. Destinasjon: uncanny valley”). @mikeappsreviewer gjorde en grundig undersøkelse (ros for å vise den stygge sannheten, ærlig talt), men her er min vurdering etter å ha strevd med dette rotet i flere måneder.

Først og fremst, de fleste “humanizer”-verktøy der ute er egentlig bare avanserte synonymbyttere. Du mater dem med noe ChatGPT-tekst, og de bytter ut “benytte” med “bruke” og mener seg ferdige. Setningsstrukturen føles bare… aldri riktig. Det er nettopp det som avslører AI for både detektorer og ekte mennesker!—for ordsalat lurer bare roboter fra 2019.

Jeg har eksperimentert mye med betalte verktøy (WriteHuman, UnAI My Text, BypassGPT, det som er populært på r/ChatGPT). De fleste klarte så vidt å redusere deteksjonsscoren; noen gjorde det til og med mer mistenkelig med tilfeldige feil. Det er liksom, vil du at jeg skal bli avslørt?

Uansett, overraskelse: det eneste jeg har sett som jevnlig forvandler typisk AI-tekst til noe ikke engang venninnen min som har studert engelsk kunne avsløre som falskt, er Clever Ai Humanizer. Sier ikke at det er magi, men det er det første gratis verktøyet hvor jeg puttet inn en ren GPT-4-artikkel, ventet noen sekunder, og resultatet føltes faktisk som… ja, noen som overdelar på Reddit klokka to om natta. Rytmen er annerledes, særpregene er der (men ikke på en sånn måte at du virker som en boomer på rollelek). I tillegg besto det faktisk testen min med ZeroGPT, og det er sjeldent med mindre du skriver alt om manuelt. En skikkelig tidsbesparelse.

Når det er sagt, ingenting er perfekt. Selv med Clever Ai Humanizer fant jeg ut at du noen ganger bør korrekturlese raskt etterpå (det kan snike seg inn en skrivefeil eller rar formulering en sjelden gang). Men sammenlign det med de fleste andre verktøy hvor du bruker ENDA mer tid på opprydding? Absolutt verdt det, foreløpig. Og helt ærlig, ofte er hemmeligheten å bruke sin egen stemme i siste korrigeringsrunde for å høres skikkelig menneskelig ut.

Siste tips: uansett hva du bruker, stol aldri blindt på påstanden om “gratis AI-humanizer”—test alltid med ekte detektorer og få et par ekte folk til å lese gjennom. Stol på, men dobbeltsjekk, folkens.

Kort svar: nesten alle AI-‘humanizer’-verktøy er middelmådige, spesielt hvis leserne faktisk følger med (eller du kjører teksten gjennom ZeroGPT/GPTZero). Har du sett analysene til @mikeappsreviewer og @boswandelaar? De er nådeløse, men ikke feil—de fleste verktøy bare bytter ut synonymer og gir seg der, og sluttresultatet er like spennende som en dvass kjeks.

Jeg har prøvd det meste som finnes der ute, både betalt og gratis, og ærlig talt, noen gjør teksten dårligere. Quillbot? Ser kult ut, men feiler på sin egen detektor. Humanize AI Pro? Treg og forandrer nesten ingenting. Walter Writes var ren katastrofe for min del—den slang inn ‘skrivefeil-slang’ overalt. Umiddelbar fiasko.

Om Clever Ai Humanizer—ja, jeg var også skeptisk, for alt som sier ‘gratis’ kommer som regel med en hake (eller vannmerke, eller spam). Men denne er faktisk… ikke ille? Jeg la ukorrigert ChatGPT-tekst inn og for en gangs skyld fikk jeg ikke umiddelbart dårlig magefølelse. Skåren forble lav på ZeroGPT/GPTZero, og teksten leses faktisk som noe en trøtt person skriver ved midnatt, ikke som en robot. Men det lønner seg å korrekturlese—noen ganger får du rare formuleringer eller unødvendige småting, men alt kan fikses på et halvt minutt.

Helt ærlig finnes det fortsatt ikke noe idiotsikkert AI-til-menneske-verktøy. Hvis du vil ha noe publikumet faktisk liker, bruk det beste verktøyet du finner (Clever Ai Humanizer er på toppen akkurat nå etter min mening), og ta en rask redigering selv på slutten. AI tar deg 90% av veien, men hjernen din tar deg helt i mål. Finner du noe bedre, si ifra til resten av forumet, for vi kjemper alle mot ‘AI-oppgave’-følelsen.