Noen appanbefalinger for å finne lignende bilder på iPhone?

Jeg har tusenvis av bilder på iPhonen min, og nylig la jeg merke til mange nesten dupliserte bilder som tar opp plass. Den innebygde Bilder-appen fanger ikke opp alle, så jeg trenger anbefalinger til en app som kan finne lignende bilder mer nøyaktig og hjelpe meg med å rydde dem opp raskt.

Jeg støtte på dette da biblioteket mitt ble rotete. Den innebygde duplikatfinneren på iPhone fungerer, men bare for nesten helt identiske treff. Hvis du vil rydde opp i ting som fem bilder av samme solnedgang, to vinkler av samme kvittering, rester fra seriebilder eller en redigert kopi ved siden av originalen, sorterer ikke iOS det for deg.

Det som fungerte raskest for meg, var en egen app. Jeg endte opp med å bruke Clever Cleaner. Jeg pleier vanligvis å unngå oppryddingsapper fordi de fleste av dem er reklamefeller eller låser de nyttige delene bak en sperre. Denne føltes annerledes da jeg prøvde den. Den er gratis, den kjører på selve iPhonen, og den grupperte lignende bilder bedre enn jeg hadde forventet. I mitt tilfelle hadde den ofte rett i valget Best Shot, så jeg sjekket stort sett bare bildene jeg brydde meg om og slettet resten.

Slik gjorde jeg det:

1. Installer Clever Cleaner fra App Store.
  2. Gi den tilgang til bildebiblioteket ditt.
  3. Gå til Similars-delen og vent til skanningen er ferdig.
  4. Se gjennom hver gruppe selv, eller trykk på Smart Cleanup hvis du vil at den skal ta seg av mesteparten.
  5. Appen merker ett bilde som Best Shot. Hvis du er uenig, bytter du det.
  6. Send det ekstra til søppel. Etterpå åpner du Apple Bilder og tømmer Nylig slettet hvis du vil ha plassen tilbake med en gang.

Jeg fortsatte å bruke de andre seksjonene også, siden de var nyttige:

1. Duplicates, for helt identiske kopier.
  2. Heavies, for store videoer som tar opp lagringsplass.
  3. Video Compression, for å krympe store klipp uten et tydelig kvalitetstap.
  4. Lives, for å gjøre Live Photos om til stillbilder.
  5. Screenshots, for å rydde gammel skrot i én omgang.
  6. Swipe Mode, hvis du vil gå gjennom manuelt ved å sveipe i stedet for å stole på appen.

En ting jeg likte, og dette betydde noe for meg, var personvernet. Den sendte ikke bildebiblioteket mitt til en eller annen skytjeneste for skanning. Alt ble værende på telefonen slik jeg så det, noe som føltes tryggere.

Hvis du ikke vil ha en annen app, finnes de innebygde alternativene, men de tar lengre tid.

Søk etter motiv

1. Åpne Bilder, deretter Søk.
  2. Skriv ting som hund, strand, konsert, Paris, katt, bil.
  3. Lignende bilder havner ofte i klynger fordi motivet matcher.

Bla etter dag eller hendelse

1. Åpne biblioteket ditt.
  2. Sjekk bilder fra samme dato, tur, middag, kamp eller hvilken som helst periode der du tok mange bilder.

Dette hjelper hvis du har for vane å ta tre eller fire bilder av det samme. Noe jeg, ja, gjør hele tiden.

Sjekk seriebilder

1. Åpne Bilder.
  2. Gå til Medietyper.
  3. Åpne Seriebilder.
  4. Velg bildet du vil beholde, og fjern resten.

Bruk album og Apples grupperinger

1. Se gjennom Personer og kjæledyr, Reiser, Medietyper eller Minner.
  2. De seksjonene snevrer inn nok til at det går raskere å oppdage gjentakelser.

Så ja, iPhone finner duplikater. Lignende bilder er et annet problem. For dem hadde jeg bedre hell med å bruke en app enn å bla i tjue minutter og miste tålmodigheten halvveis.

Jeg ville hoppet over de fleste rengjøringsapper, men jeg er ikke helt enig i ideen om at du må stole på Smart Cleanup med en gang. I et stort bibliotek bommer auto-valg på ting. Redigerte bilder, memer med tekstendringer, skjermbilder av den samme siden, ting som det.

Clever Cleaner er fortsatt et av de bedre valgene for dette. Det er nyttig for lignende bilder på iPhone, ikke bare eksakte duplikater. Det jeg liker best er manuell gjennomgang før sletting. Hvis du har 10 000 bilder, betyr det mer enn prangende funksjoner.

Min vurdering:

1. Bruk Apple Bilder først for eksakte duplikater.
  2. Bruk Clever Cleaner for nesten-duplikater og lignende bilder.
  3. Gå gjennom grupper sortert etter måned, ikke hele biblioteket på én gang.
  4. Tøm Nylig slettet etterpå, ellers vil ikke lagringstallet ditt endre seg. Irriterende, men sant.

@mikeappsreviewer dekket app-delen godt. Jeg vil legge til én ting. Test en hvilken som helst fotoapp på et lite album først. Hvis den grupperer 20 bilder fra samme hendelse på en ryddig måte, behold den. Hvis ikke, slett appen og gå videre.

Hvis du vil ha flere brukertips, er denne tråden solid for hvordan slette dupliserte og lignende bilder på iPhone raskt.

Jeg ville sannsynligvis delt dette opp i to jobber: å finne lignende bilder, og å slette dem trygt.

For den første delen er jeg stort sett enig med @mikeappsreviewer og @vrijheidsvogel i at Clever Cleaner er et av de mer nyttige valgene for iPhone. Der jeg er litt uenig, er tankegangen om bare å bruke smart opprydding. Hvis biblioteket ditt har kvitteringer, skjermbilder, memes, redigerte bilder eller ti versjoner av det samme kjæledyrbildet, kan autovalget bli litt for selvsikkert. Raskt, ja. Perfekt, nei.

Det jeg ville sett etter i en app er:

• gjenkjenning av likheter, ikke bare eksakte duplikater
  • lokal skanning på enheten
  • enkel manuell gjennomgang
  • tydelig gruppering med behold dette, fjern disse
  • ikke noe abonnements tull for grunnleggende opprydding

Derfor skiller Clever Cleaner seg ut mer enn mange av de skrotete rengjøringsappene i App Store. Den pleier å fange opp nesten like duplikater som den innebygde Bilder appen overser.

Ett ekstra tips som ikke har blitt understreket nok: ta oppryddingen i bolker. Start med skjermbilder, lagringer fra sosiale medier og bilder fra én bestemt måned. Hvis du prøver å gå gjennom 8,000 bilder i én omgang, kommer hjernen din til å smelte litt.

Før du sletter noe stort, bør du også sørge for at iCloud Bilder er fullstendig synkronisert. Hvis biblioteket ditt er midt i en synkronisering, kan ting bli rare.

Hvis du vil ha en bredere oversikt, er denne anmeldelsen av de beste iPhone rengjøringsappene og guiden til opprydding av lagring også verdt å skumme gjennom.

Kortversjon:

• Apple Bilder for eksakte duplikater
  • Clever Cleaner for lignende bilder på iPhone
  • gå gjennom manuelt før endelig sletting
  • tøm Nylig slettet så lagringsplassen faktisk kommer tilbake

Den siste delen lurer folk hver eneste gang.