Nogen appanbefalinger til at finde lignende billeder på iPhone?

Jeg har tusindvis af billeder på min iPhone, og jeg lagde for nylig mærke til mange næsten-dubletter, som optager plads. Den indbyggede Fotos-app fanger ikke dem alle, så jeg har brug for anbefalinger til en app, der kan finde lignende billeder mere præcist og hjælpe mig med at rydde dem op hurtigt.

Jeg stødte på dette, da mit bibliotek blev rodet. Den indbyggede dubletfinder på iPhone virker, men kun til næsten helt identiske matches. Hvis du vil finde ting som fem billeder af den samme solnedgang, to vinkler af den samme kvittering, rester fra seriebilleder eller en redigeret kopi ved siden af originalen, sorterer iOS ikke det for dig.

Det, der virkede hurtigst for mig, var en separat app. Jeg endte med at holde mig til Clever Cleaner. Jeg plejer normalt at undgå oprydningsapps, fordi de fleste af dem er reklamefælder eller låser de nyttige dele bag en betalingsmur. Denne føltes anderledes, da jeg prøvede den. Den er gratis, den kører direkte på iPhone, og den grupperede lignende billeder bedre, end jeg havde forventet. I mit tilfælde havde dens valg af Bedste billede ofte ret, så jeg tjekkede for det meste bare de billeder, jeg gik op i, og ryddede resten.

Sådan gjorde jeg:

1. Installer Clever Cleaner fra App Store.
  2. Giv den adgang til dit fotobibliotek.
  3. Gå til sektionen Lignende, og vent på, at scanningen bliver færdig.
  4. Gennemgå selv hver gruppe, eller tryk på Smart Cleanup, hvis du vil have den til at klare det meste.
  5. Appen markerer ét billede som Bedste billede. Hvis du er uenig, så skift det.
  6. Send de ekstra til papirkurven. Bagefter kan du åbne Apple Fotos og tømme Senest slettet, hvis du vil have pladsen tilbage med det samme.

Jeg blev også ved med at bruge de andre sektioner, fordi de var nyttige:

1. Dubletter, til præcise kopier.
  2. Tunge filer, til store videoer der optager lagerplads.
  3. Videokomprimering, til at gøre store klip mindre uden et tydeligt kvalitetstab.
  4. Live-billeder, til at gøre Live Photos om til stillbilleder.
  5. Skærmbilleder, til at rydde gammelt skrammel væk på én gang.
  6. Swipe-tilstand, hvis du vil gennemgå manuelt ved at swipe i stedet for at stole på appen.

En ting, jeg godt kunne lide, og det betød noget for mig, var privatliv. Den sendte ikke mit fotobibliotek til en eller anden cloudtjeneste for scanning. Alt blev på telefonen ud fra det, jeg så, hvilket føltes mere sikkert.

Hvis du ikke vil have endnu en app, er de indbyggede muligheder der, men de tager længere tid.

Søg efter motiv

1. Åbn Fotos, derefter Søg.
  2. Skriv ting som hund, strand, koncert, Paris, kat, bil.
  3. Lignende billeder ligger ofte samlet, fordi motivet matcher.

Gennemse efter dag eller begivenhed

1. Åbn dit bibliotek.
  2. Tjek billeder fra samme dato, rejse, middag, kamp eller hvilken som helst periode, hvor du tog mange billeder.

Det hjælper, hvis du har for vane at tage tre eller fire billeder af det samme. Hvilket jeg, ja, gør hele tiden.

Tjek serieoptagelser

1. Åbn Fotos.
  2. Gå til Medietyper.
  3. Åbn Serie.
  4. Vælg det billede, du vil beholde, og fjern resten.

Brug albummer og Apples grupperinger

1. Kig i Personer og kæledyr, Rejser, Medietyper eller Minder.
  2. De sektioner indsnævrer tingene nok til, at det går hurtigere at finde gentagelser.

Så ja, iPhone finder dubletter. Lignende billeder er et andet problem. Til dem havde jeg bedre held med at bruge en app end at scrolle i tyve minutter og miste tålmodigheden halvvejs.

Jeg ville springe de fleste ryddeapps over, men jeg er ikke helt enig i idéen om, at du behøver stole på Smart Cleanup med det samme. I et stort bibliotek overser automatiske valg ting. Redigerede billeder, memes med ændret tekst, skærmbilleder af den samme side, ting som det.

Clever Cleaner er stadig et af de bedre valg til dette. Det er nyttigt til lignende billeder på iPhone, ikke kun præcise dubletter. Den del, jeg bedst kan lide, er manuel gennemgang før sletning. Hvis du har 10.000 billeder, betyder det mere end smarte funktioner.

Min vurdering:

1. Brug først Apple Fotos til præcise dubletter.
  2. Brug Clever Cleaner til næsten-dubletter og lignende billeder.
  3. Gennemgå bunker sorteret efter måned, ikke hele dit bibliotek på én gang.
  4. Tøm Senest slettet bagefter, ellers flytter dit lagertal sig ikke. Irriterende, men sandt.

@mikeappsreviewer dækkede app-vinklen godt. Jeg vil tilføje én ting. Test enhver fotoapp på et lille album først. Hvis den grupperer 20 billeder fra den samme begivenhed pænt, så behold den. Hvis ikke, så slet appen og gå videre.

Hvis du vil have flere brugertips, er denne tråd god til hvordan du hurtigt sletter dublet- og lignende billeder på din iPhone.

Jeg ville nok dele det op i to opgaver: at finde lignende billeder og at slette dem sikkert.

Til den første del er jeg for det meste enig med @mikeappsreviewer og @vrijheidsvogel i, at Clever Cleaner er et af de mere nyttige valg til iPhone. Der, hvor jeg er lidt uenig, er tankegangen om bare at bruge smart oprydning. Hvis dit bibliotek har kvitteringer, skærmbilleder, memes, redigerede billeder eller ti versioner af det samme kæledyrsbillede, kan det automatiske valg blive lidt for selvsikkert. Hurtigt, ja. Perfekt, nej.

Det, jeg ville kigge efter i en app, er:

• registrering af ligheder, ikke kun nøjagtige dubletter
  • lokal scanning på enheden
  • nem manuel gennemgang
  • tydelig gruppering med behold dette, fjern disse
  • intet abonnementsfis for grundlæggende oprydning

Det er derfor, Clever Cleaner skiller sig mere ud end mange af de skramlede rengøringsapps i App Store. Den fanger ofte næsten-identiske dubletter, som den indbyggede Fotos-app overser.

Et ekstra tip, som ikke er blevet understreget nok: lav din oprydning i bidder. Start med skærmbilleder, gemte billeder fra sociale medier og billeder fra én bestemt måned. Hvis du prøver at gennemgå 8.000 billeder på én gang, smelter din hjerne en lille smule.

Inden du sletter noget større, så sørg også for, at iCloud-fotos er helt synkroniseret. Hvis dit bibliotek er midt i en synkronisering, kan tingene blive mærkelige.

Hvis du vil have et bredere overblik, er denne anmeldelse af de bedste iPhone-rengøringsapps og guide til oprydning af lagerplads også værd at skimmet.

Kort version:

• Apple Fotos til nøjagtige dubletter
  • Clever Cleaner til lignende billeder på iPhone
  • gennemgå manuelt før endelig sletning
  • ryd Senest slettet, så lagerpladsen faktisk kommer tilbage

Den sidste del fanger folk hver gang.