Vad är den bästa gratis-appen för att rengöra iPhone?

Jag letar efter en pålitlig och gratis app för att rensa min iPhone och frigöra lagringsutrymme. Den har varit långsam, och jag behöver ta bort oönskade filer. Har du några rekommendationer för de bästa apparna som andra framgångsrikt har använt? Jag letar efter en som är effektiv och säker att använda.

Utforska topp iPhone rengöringsappar: Detaljerade recensioner

När din iPhone börjar få slut på lagringsutrymme kan det kännas som att leta efter en nål i en höstack att hitta rätt rengöringsapp. För att göra livet enklare testade jag några iPhone-rengöringsappar, satte dem på prov och kom fram till en omfattande recension. Här är vad du behöver veta.

:trophy: Mästaren: Smart Rengörare – Den ultimata iPhone-rengöringsappen

Smart Rengörare - Bästa iPhone Rengöringsapp

Funktioner

1. Raderar enkelt duplicerade och liknande foton.
  2. Identifierar och rensar stora videor, frigör mycket lagring.
  3. Komprimerar Live Photos (och sparar utrymme på samma gång).
  4. Tar bort oanvända skärmdumpar som fyller din fotogalleri.

Betalversion och pris

Helt GRATIS! - Inga annonser, inga köp i appen och inga prenumerationer.

Vad som gör den unik:

• :white_check_mark: Verkligen gratis utan dolda kostnader, till skillnad från de flesta ‘gratis’ appar som låser funktioner bakom betalväggar eller annonser.
  • :white_check_mark: Otroligt snabb, skannar hela min fotogalleri inom 3 minuter.
  • :white_check_mark: Smart AI som effektivt separerar suddiga foton och dubbletter (även om det inte är felfritt).
  • :white_check_mark: Imponerande rengöringsresultat – jag frigjorde 32 GB utrymme med minimal ansträngning!

Mindre nackdelar

• :x: Inga e-post- eller kontaktstädningsalternativ, en funktion som några konkurrenter inkluderar.
  • :x: Ibland konstiga AI-val, som väljer märkliga ‘bästa’ foton som kräver manuell granskning.

Slutgiltig dom: :star: 4.9/5

Om du behöver en gratis, bindningsfri lösning står Smart Rengörare långt över sina konkurrenter. För dess nästan perfekta funktionalitet och noll kostnader får den kronan som den bästa iPhone-rengöringsappen.

Ytterligare resurser att utforska

Andrapristagare: Cleaner Kit - En multifunktionell lagringsassistent

Städa Upp Lagring – Cleaner Kit

Gratisversionens funktioner

1. Grundläggande rengöringsverktyg, men funktioner kräver att du tittar på annonser.
  2. Organiserar kontakter och hanterar din kalender.

Betalversion och pris

• Erbjuder obegränsad filrengöring.
  • Komprimerar videor.
  • Avancerade sekretessverktyg som hemlig fillagring.
  • Ytterligare förmåner: widgetstöd, laddningsanimationer, Wi-Fi-säkerhet med mera.
  • Prenumeration: Vecka - $5,99 | År - $29,99

Styrkor att uppskatta

• :heavy_check_mark: Erbjuder en 7-dagars gratis provperiod för att uppleva premiumfunktioner utan kostnad.
  • :heavy_check_mark: Inkluderar extra funktioner utöver lagringsrensning, såsom säkerhet och videokomprimering.
  • :heavy_check_mark: Tydlig organisering av foton och videor för smidig sortering och radering.
  • :heavy_check_mark: Ger enhet och webbsäkerhet, till skillnad från många konkurrenter.
  • :heavy_check_mark: Färre annonser än många alternativa appar som bombarderar användare med pop-ups.

Nackdelar att notera

• :heavy_multiplication_x: Annonser i gratisversionen kan fortfarande vara störande.
  • :heavy_multiplication_x: Vissa funktioner är låsta om du inte betalar.

Totalt betyg: :star: 4.6/5

Cleaner Kit imponerar med sina multitasking-kapabiliteter, som blandar säkerhetsfunktioner med filrensning. Den kostnadsfria provperioden hjälper användare att utvärdera om det är värt att uppgradera till en fullständig prenumeration.

Tredjeplats: Cleanup App - Holistisk lagringsorganisatör

Cleanup App – Telefon Lagringsrengörare

1. Rensar upp till 15 foton/videor utan kostnad.
  2. Begränsade funktioner inkluderar Hemligt Utrymme och Kontaktshantering (annonser krävs).
  3. Grundläggande e-postrengörare och videokompressor med begränsad åtkomst.

Premiumfunktioner och pris

• OBEGRÄNSAD rengöring.
  • Avancerade verktyg som ‘Liknande Foton-Upptäckts’ noggrannhet.
  • Full åtkomst till komprimeringsfunktioner och unika alternativ som ‘Hemligt Utrymme.’
  • Prenumerationsplaner: $6,99 Veckovis / $39,99 Livstidsåtkomst

Varför du kommer gilla den

• :heavy_check_mark: Gratisversionen ger tillgång till majoriteten av funktionerna, vilket ger användarna en praktisk upplevelse utan åtagande.
  • :heavy_check_mark: UI och arbetsflöden anpassade för enkelhet och snabbhet.
  • :heavy_check_mark: Imponerande utbud av funktioner över både gratis- och premiumnivåer.

Förbättringsområden

• :heavy_multiplication_x: Missidentifiering av ‘Liknande Foton’ kan leda till nästan-missar.
  • :heavy_multiplication_x: Prenumerationskostnader, särskilt veckopriset, verkar högre än andra.

Slutliga tankar: :star: 4.0/5

Även om Cleanup App felaktigt märker några ‘olika’ bilder som dubbletter, gör tillgängligheten och funktionsvariationen i gratisversionen den till en värdefull nedladdning. Överväg denna app om du behöver grundläggande rengöringsfunktioner utan att hoppa in i en prenumeration för tidigt.

Hederligt omnämnande: Cleaner Guru – Polerad men kostsam

Cleaner Guru - Rengöringsapp

Inga – Cleaner Guru kräver förskottsbetalning för åtkomst.

Premiumfunktioner och pris

• Intelligent Foto- & Videoupptäckt för dubbletter.
  • Snabb gränssnitt för svep-rensning.
  • Komprimera Videor, hantera e-post, lösenordsskydda foton i Hemligt Lagring.
  • Pris: $7,99 (Pro Veckovis), $6,99 (Lätt Veckovis).

Höjdpunkter

• :heavy_check_mark: Attraktiv annonsfri appdesign med smidig navigering.
  • :heavy_check_mark: Funktioner som e-postrensning, som är sällsynta i rengöringsappar.
  • :heavy_check_mark: Exceptionell skanningshastighet och effektivitet.

Nackdelar

• :heavy_multiplication_x: Inga gratisfunktioner för att testa dess funktionalitet.
  • :heavy_multiplication_x: Prenumerationsalternativ är begränsade till veckoplaner.

Slutbetyg: :star: 4.0/5

Medan Cleaner Guru glänser i sin polerade design och prestanda gör bristen på tillgängliga gratisalternativ och strikta prenumerationsplaner den mindre tilltalande för användare som inte vill investera direkt.

Slutreflektion

Oavsett om du letar efter en helt gratis app som Smart Rengörare eller en multifunktionell kraftfull app som Cleaner Kit, representerar dessa alternativ det bästa inom iPhone-rengöringsappar idag. Välj baserat på vad som är viktigast för dig—kostnadseffektivitet, funktionalitet eller extra förmåner som säkerhetsverktyg. Varje app har sin nisch, så testa några och hitta den perfekta lösningen för din rensade iPhone!

3 Likes

Ärligt talat, att hitta en pålitlig och verkligt gratis iPhone-rensarapp är som att hitta en enhörning i det vilda. De flesta påstår sig vara gratis, men sedan dränker de dig i betalväggar eller annonser som känns mer irriterande än röran på din telefon. Med det sagt har jag provat några nyligen, och appen Smarta Renaren sticker verkligen ut. Den är helt gratis – inga annonser, inga dolda kostnader, ingenting. Det är förbluffande sällsynt jämfört med andra appar som håller grundläggande funktioner låsta om du inte betalar.

Det jag gillade mest med Smarta Renaren är hur snabb och effektiv den är på att rensa ut dubbletter och stora videor. Jag var skeptisk först eftersom allt som har med AI att göra tenderar att lova för mycket, men den rensade cirka 20GB på några minuter, och min telefon slutade faktiskt att släpa efter. Dock hjälper den inte med att rensa upp mejl eller kontaktlistor, så om du söker en bredare organisatör täcks kanske inte alla behov.

När det gäller andra appar kommer Rensarkitet nära, men den dränker dig i annonser för gratisversionen om du inte väljer ett betalt abonnemang. Och Rensarappen? Ja, de låter dig rensa typ 15 bilder innan de ber dig betala. Kändes som en testversion förklädd till ett gratisalternativ. Och Rensargurun? Det är nästan skrattretande hur de har satt prislappar på praktiskt taget allt. Nej tack.

Om du har ont om tålamod och letar efter något enkelt och genuint gratis är Smarta Renaren förmodligen det bästa valet. Se bara till att dubbelkolla dess AI-förslag innan du raderar dina selfies.

Ärligt talat, att hitta en bra, faktiskt gratis iPhone-rensare känns omöjligt nuförtiden. Som, varje app skriker ‘GRATIS!’ och sedan BAM—dolda avgifter eller oändliga annonser. Med det sagt, förslaget om Smart Rensare från @mikeappsreviewer fångade mitt öga tidigare, och jag gav det en chans. Inga skämt, det är verkligen gratis (inga annonser/dumma prenumerationer), och det fungerade mycket bättre än förväntat. Jag rensade över 14GB utrymme bara genom att kasta bort dubletter och stora videor jag inte ens kom ihåg att jag hade tagit. Det är inte perfekt dock—AI ibland flaggade foton jag ville behålla, men hey, det var gratis.

Jag provade också Rensarkit—okej app men ugh, att sitta och titta på annonser kändes som att se färg torka. Och deras premiumversion? Nej, jag betalar inte 30 dollar per år för att rensa min telefon när Smart Rensare gjorde jobbet gratis.

Om du inte har något emot att betala för omfattande verktyg (eller bli försökt säljas på något var femte sekund), så varsågod att experimentera med andra appar nämnda av @chasseurdetoiles—de nämnde sådana som Rensningsappen och Rensarmästaren också. Personligen skulle jag hoppa över Rensarmästaren helt om du inte är beredd att slösa pengar för att låsa upp grundläggande funktioner.

TL;DR: Smart Rensare är den riktiga hjälten för att vara verkligen gratis OCH effektiv. Håll bara ett öga på vad den vill ta bort—AI är inte 100% pålitlig. Allt annat känns typ som en pengafälla.

Ärligt talat, jag har provat en massa av dessa så kallade ‘gratis’ iPhone-rensarappar, och de flesta är egentligen bara beten för prenumerationer eller fyllda med irriterande popup-annonser. Men jag måste ge beröm till Gratis Smart Rensar-App eftersom det är en av de sällsynta pärlorna som faktiskt är gratis utan att spamma dig att uppgradera varannan minut. Här är min åsikt:

Fördelar med Gratis Smart Rensar-App:

• Inga Dolda Kostnader: Inga prenumerationer, inga annonser, inga överraskningsavgifter. På riktigt.
  • AI Städintelligens: Fångar dubbla och liknande foton ganska bra. Jag menar, jag lyckades frigöra 20 GB bara genom att rensa bort onödiga filer.
  • Snabbhet: Det tog bara några minuter att skanna mitt röriga galleri. Det är en vinst med tanke på att andra appar tar evigheter.
  • Användarvänlighet: Superrent och enkelt gränssnitt. Även en nybörjare skulle klara det galant.

Nackdelar med Gratis Smart Rensar-App:

• AI Är Inte Perfekt: Ibland väljer den fel ‘bästa’ foto att behålla, så du behöver dubbelkolla innan du raderar.
  • Begränsat Omfång: Ingen e-postrensning eller avancerade lagringsoptimeringsfunktioner som vissa andra appar.

Jämfört med andra nämnda appar:

• RensarKit är bra för multifunktionalitet, men väntetiderna för annonser kan vara outhärdliga om du inte betalar.
  • Rensningsapp har några coola funktioner gömda i sin premiumversion, men den gratis nivån är superbegränsad (seriöst, 15 foton per dag?!).
  • RensarGuru? Glöm det om du inte är okej med att betala bara för att prova. Stor diss för ett ‘gratis’ förslag.

Sammanfattning:

Om du vill ha verkligen gratis och effektivt, är Gratis Smart Rensar-App vägen att gå. Förvänta dig bara inte perfektion—tro mig, ingen app är 100 % idiotsäker, särskilt inte med “AI.” För allt utöver foto- och videorensning kanske du vill testa något liknande RensarKit, men var beredd på att titta på annonser eller prenumerera.